mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

DVD-stasjon problemet kan du hjelpe

Reply

Thread Tools
Old 1 mai 2008, 15:44
Donor Group

La oss gå tilbake noen skritt, for når Vista Ultimate ble installert og i orden.

Hvilken maskinvare og programvare ble installert, i utgangspunktet, da det ble jobbet ok?

Hva gjorde du legge til (maskinvare eller programvare) mellom da og når den først ikke klarte å innse at Lite-on shm-165p6s02c?

Kanskje det beste alternativet for å fjerne alle partisjoner fra HDD og starte på ny ..... dvs. oppstart med Vista DVD og letting it partisjonere og formatere harddisken og gjøre en fersk installasjon.
I lys av alle tilpasning du har gjort, det kan også være lurt å resette BIOS standardinnstillinger, før du begynner.

Det synes ikke å være noen rim eller grunn fra hva du har rapportert, så du trenger å gjøre noe drastisk som dette IMO, hvis du skal ha noen sjanse til sortering ting ut.

Også, ikke bli fristet til å prøve umpteen ting (knivstikking i mørket) hvis noe ikke går til planen.
Rapportere tilbake her først .... det er nok eksperter her for å hjelpe

Lykke til med det

...... oh btw, jeg har til å spørre ..... er dette en ekte kopi av Vista?

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1 mai 2008, 16:03
New Member Group

Hei takk for all hjelp når vista var installert hadde jeg Nero 8.1 og poweriso insalled dvs alle i forhold til DVD / CD-programvare.

først vista og nero der forbrenningen dvd osv. fine men da den stoppet leser plater det hadde brent, men de hadde jobbet tidligere jeg har alltid bare brukt min dvd skribent så CD-RW-stasjonen bare kom i spill inntil problemet med dvd

det vista dvd wont starte fra DVD-stasjonen enten

også når jeg oppdaterte Vista Ultimate med Windows Update it didnt show sp1 jeg lastet den ned manuelt og det var rundt om gangen stasjonen stoppet og xp wouldnt boot på min harddisk når Vista ble installert så brukes et annet program å formatere at det kalles killdisc eller noe.

ps min Vista er en OEM-versjon

takk igjen
Old 1 mai 2008, 16:27
New Member Group

Hi Phil

Dessverre min vista ikke er ekte det en OEM-versjon

takk
Old 1 mai 2008, 16:29
Donor Group

OK .... Antar du ønsker å installere Vista og ikke XP, la første titt på hvorfor Vista disk wont støvel.
Har du kontrollert boot drive sekvensen i bios, for å sikre at CD / DVD-stasjon er første boot enhet?
Old 1 mai 2008, 16:31
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by johnboy1998 View Post
Hi Phil

Dessverre min vista ikke er ekte det en OEM-versjon

takk
OEM betyr det ble levert av Original Equipment Manufacturer på PCen. Hvis dette er tilfelle, er det ekte.

Hvis den ble lastet ned eller kopiert, men da er det ikke
Old 1 mai 2008, 16:33
New Member Group

Ja, jeg har prøvd dette, men fortsatt ikke skjer noe på cdrom stasjonen fungerer å støvel xp, men så sa jeg krasjer med en cd i XP CDRW aldri verk fra støvel eller DVD-stasjonen

takk
Old 1 mai 2008, 16:37
New Member Group

ja phil nedlastede det er forhåndsaktivert

takk
Old 1 mai 2008, 16:42
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by johnboy1998 View Post
ja phil nedlastede det er forhåndsaktivert

takk
Vel det er nok derfor du har problemer da.
Massevis av ting på torrents etc. inneholder malware / spyware osv. og har blitt tuklet med, og sprakk, ved å fjerne flere systemfiler.

For å være ærlig ..... dont kaste bort tiden din med dem, med mindre du ønsker den type hodepine du får.
Ikke bare det, de er ulovlige, og det strider mot forum reglene for å diskutere på noen måte.

Hvis du har en ekte versjon av XP, kan vi prøve å hjelpe deg å installere denne, hvis du ønsker det.
Old 1 mai 2008, 16:59
New Member Group

hi phil ja jeg er enig med deg for å være ærlig ville bare se hva forskjellen directx10 gjør ikke verdt pengene jeg tror min XP er ekte, men fikk nøkkelen og alt.

så tror du at en fersk installasjon av XP ville fungere, men det wont starte fra DVD-stasjonen ville bare må bruke cdrom stasjonen og håper den ikke spille opp

takk
Old 1 mai 2008, 17:05
Donor Group

Hvis ikke DVD-stasjonen er defekt, er det ingen grunn til at det bør ikke starte opp fra XP-CD, som alle XP Installasjon disker er oppstartbar.
Det bør bare være et tilfelle av å sette inn disken og starte PC-en, forutsatt at boot sekvensen i bios er satt riktig.

Deretter bruker du XP installasjonsveiviseren å overskrive Vista partisjonen og gjør et format og ren installasjon
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.