![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låt oss gå tillbaka några steg, att när Vista Ultimate var installerat och fungerar ok.
Vilken maskinvara och programvara installerades först när den arbetar ok? Vad gjorde du lägger (hårdvara eller mjukvara) mellan då och när det första inte att erkänna din Lite-on SHM-165p6s02c? Det kan vara din bästa insats för att ta bort alla partitioner från hårddisken och börja om från början ..... dvs uppstart med Vista-DVD: n och låta det partitionera och formatera enheten och göra en ny installation. Med tanke på alla de justeringar du har gjort, det kan också vara en god idé att nollställa bios standardinställningarna innan du börjar. Det verkar inte vara någon rim eller anledning av vad du har rapporterats, så du måste göra något drastiskt så här IMO, om du skall ha någon möjlighet att sortera saker. Även dont vara frestande att försöka femtioelva saker (huggande i mörker) om något inte går enligt plan. Återrapportering här första .... det finns tillräckligt många experter här för att hjälpa ![]() Lycka till med det ...... oh btw, jag måste fråga ..... är detta en äkta kopia av Vista? Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| hej tack för all hjälp när vista installerades hade jag nero 8.1 och poweriso insalled thats allt när det gäller dvd / cd-programvara. vid första vista och nero där bränna dvd etc fina men det slutade läsa skivor den hade brunnit, men de hade arbetat tidigare Jag har alltid bara använt mina dvd-brännare så att CD-RW-enhet bara kom in i bilden tills problemet med dvd den vista dvd brukar starta från DVD-enheten antingen också när jag uppdaterat Vista Ultimate med Windows Update den didnt visa sp1 jag hämtat den manuellt och det var omkring Temne satsningen stoppas och xp wouldnt boot på min hårddisk när vista var installerat så används ett annat program att formatera säker dess kallas killdisc eller någonting. ps min vista är en OEM-version tack igen |
|
| |||
| |||
| hi phil tyvärr min vista inte är äkta har en OEM-version tack |
|
| |||
| |||
| OK .... om du vill installera Vista och XP, låt oss först titta på varför Vista disken wont boot. Har du kollat boot drive sekvens, i BIOS så att CD / DVD-enheten är den första boot enhet? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Om det var hämtat eller kopierat, men så är det inte |
|
| |||
| |||
| ja jag har försökt detta, men ändå händer ingenting i cdrom-enheten arbetar för att starta xp men som jag sa krockar med en cd med xp den CDRW aldrig verk från start-eller DVD-enheten tack |
|
| |||
| |||
| ja phil hämtat det föraktiverat tack |
|
| |||
| |||
| Jo det är antagligen därför du har problem då. Massor av grejer på torrents osv innehåller malware / spyware osv och har manipulerats och krackade, genom att ta bort flera systemfiler. För att vara ärlig ..... Slösa inte din tid med dem, såvida du inte vill ha den typ av huvudvärk du får. Inte bara det, de är olagliga och det är mot forumets regler att diskutera på något sätt. Om du har en äkta kopia av XP, kan vi försöka hjälpa dig att installera den här om du vill. |
|
| |||
| |||
| hi phil ja jag håller med dig att vara ärlig ville bara se vad skillnaden directx10 gör inte värt pengarna jag tror att min xp är äkta men fick nyckel och allt. så tror du att en ny installation av XP skulle fungera men det brukar starta från DVD-enheten skulle bara behöva använda cdrom köra och hoppas att det doesnt spela upp tack |
|
| |||
| |||
| Om inte DVD-enheten är felaktig, det finns ingen anledning till varför det inte borde starta upp från XP-skivan, som alla XP Installation diskar är startbar. Det skulle bara vara en fråga om du sätter i skivan och starta om datorn, om du uppstartssekvensen i bios är korrekt. Använd sedan XP installationsguiden för att skriva över Vista partitionen och göra en form och ren installation |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem? | nightstar | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 9 november 2009 10:30 |
| Hard Drive Problem | matthewforu | Drives & Removable Media | 1 | 25 juni 2008 07:03 |
| DVD Drive Problem .... | Rude | Drives & Removable Media | 1 | 3 februari 2008 15:04 |
| DVD Drive Problem | CD1 | Drives & Removable Media | 10 | 26 januari 2008 08:00 |
| U3 Pen drive kompatibilitetsproblem | :: AARON: | Drives & Removable Media | 5 | 16 august 2007 04:30 |
| Thread Tools | |
| |