![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, Jag försöker flytta ungefär 300 GB data från en extern hårddisk till en annan, båda anslutna via USB till en dator som kör Vista med 2GB RAM-minne. Men Jag får "Det finns inte tillräckligt med minne för att slutföra åtgärden" ungefär halva tiden och måste sluta. Visst 2GB minne är tillräckligt för att hantera överföring av detta belopp utan problem eller har jag missat något? Jag uppskattar all hjälp och tack på förhand. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Överföring till datorn först och sedan till den andra enheten.
| |||
| |||
| Tack Dave. Min inre enhet är ganska full just nu men jag skulle lätt kunna flytta lite grejer så jag kan göra det på det sättet. Varför är det så att du kan inte bara flytta från en extern till den andra eller? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bara en tanke .... är både externa enheter NTFS? .... om källan enhet är NTFS och Destination enhet är FAT32, alla filer som är större än 4GB kommer kasta upp detta meddelande på grund av filstorlek gräns på FAT32-enheter.
| |||
| |||
| Båda enheterna är NTFS som är anledningen till att jag trodde det skulle all överföring OK ... I slutändan är jag precis flyttat allt i mindre bitar på ca 30GB. En plåga, men jobbet gjort. |
|
| |||
| |||
| Kul att du hittat en lösning ....... Jag vagt minns att läsa någonstans att det fanns en minnesläcka bugg i Vista, som också gav "inte finns tillräckligt med minne" meddelande, men jag skränande finna artikeln just nu ..... om jag hittar den, jag ska skicka tillbaka. |
|
| |||
| |||
| Du har rätt, det inte verkar vara ett fel med Vista när du kopierar stora mängder på en gång. Tydligen är det också mer sannolikt att uppstå om din AV är Kaspersky vilket är vad jag använder, så det förklarar saken. Jag skulle förmodligen har sökt innan jag postat eh ... Det finns en snabbkorrigering tillgänglig på begäran från ms dock så jag ska försöka att se hur det går .. |
|
| |||
| |||
| Bra grejer ..... Om du hittar mycket och det fungerar ok, låt oss veta hur det går. Jag kan tänka mig att det kommer att bli sammanslagna i SP1, när den anländer. |
|
| |||
| |||
| Kommer att göra. Fortfarande inget svar från MS men så kanske jag ska vänta på SP1 ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| __________________ Mitt System: Tim
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur man överför filer från Hardrive till extern lagringsenhet | oldun1 | General Software Chat | 2 | 29 Oktober 2009 01:32 |
| Fel att flytta filer från en extern hårddisk till en annan | DMB | Drives & Removable Media | 2 | 22 juni 2009 03:51 |
| Filöverföring problem från gamla hårddisken till en ny hdd | githanis | Drives & Removable Media | 0 | 22 maj 2009 16:44 |
| Hur du överföra filer till externa hardrive med Linux LiveCD? | aechain | Drives & Removable Media | 1 | 25 januari 2008 16:05 |
| Lagringsutrymme och månatliga filöverföring? | alexderwolf | Web Design, Hosting & SEO | 2 | 5 juni 2007 12:50 |
| Thread Tools | |
| |