mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Extern hårddisk från gamla systemet?

Reply

Thread Tools
Old 20 januari 2008, 04:07
Ledamot Gruppen

Default Extern hårddisk från gamla systemet?

Hej alla. Mycket nytt för detta, så har förlåtelse i din själ.

Hade en terminal CPU krasch på min gamla dell. Jag använder XP. Bort Seagate 7200.7. Köpte en ny Compaq Presario kör pre lastas Vista Home Premium (God Help Me).

Jag vill använda den gamla hårddisken som en extern hårddisk. Jag har köpt (väntar på leverans) en adaptersats med USB-kabeln. Jag måste hämta filer från den gamla hårddisken. Finns det någon som förutser problem med att få tillgång till uppgifter från den gamla hårddisken. Jag har haft så många upprör med Vista som jag har kommit att förvänta sig problem.

Skål i förväg.
Old 20 januari 2008, 05:24
Givargruppen

Nej, det ska dyka upp precis som en vanlig hårddisk. Det kan vara riktigt långsamt på grund av USB (Jag hade bara inkopplad i likhet med det ursprungligen) men du bör inte ha några problem.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 20 januari 2008, 05:37
Ledamot Gruppen

Många tack.
Hårddisken är en Sata version och det finns inga hoppare monteras på det. Jag kommer inte kunna ställa den till kaptenen. några problem?

Tack igen
Old 20 januari 2008, 05:38
Givargruppen

SATA har någon hoppare, det är därför de är så bekvämt - inga Messing runt med master-slave / kabel väljer mumbo hoppare, bara koppla in och använda. Bör inte vara ett problem.
Old 20 januari 2008, 05:38
Ledamot Gruppen

I en, så tog den till en dator affär och de kunde inte få det att fungera på min Compaq som slav?
Old 20 januari 2008, 05:39
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av cawleym1 View Post
I en, så tog den till en dator affär och de kunde inte få det att fungera på min Compaq som slav?
Om det är SATA they're BSing du som sagt det inte finns någon master-slave sak SATA, det är IDE / PATA bara.
Old 20 januari 2008, 05:43
Ledamot Gruppen

Tack min vän.
Skål
Old 20 januari 2008, 05:55
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av cawleym1 View Post
Har de verkligen försöka koppla in den? .... om inte, de var antingen fobbing dig, eller vet vad they'e gör ........... som Carbon säger SATA-enheter har ingen Master eller slavej inställningar.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 20 januari 2008, 06:16
Ledamot Gruppen

Faktiskt, jag bad dem att passa den gamla hårddisken och ställa upp det som en dual boot system. ny hårddisk med Vista och gamla med XP. de sa att de inte kunde göra det. Så jag bad dem att bli av med vista och belastning XP på den nya skivan som följde med Compaq. sa de att det var något om Compaq som hindrade dem från att göra det. De placeras i en totaly ny hårddisk och det skulle ändå inte ta XP. De trodde det var något att göra med Compaq harware? Vad vet jag.

Tack för ditt bidrag
Old 20 januari 2008, 06:19
Givargruppen

Låter som de inte vill ha jobbet .... nog lite för mycket liksom hårt arbete för dem, eller att de inte vet hur ........ var det PC-världen genom någon chans?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.