![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla. Mycket nytt för detta, så har förlåtelse i din själ. Hade en terminal CPU krasch på min gamla dell. Jag använder XP. Bort Seagate 7200.7. Köpte en ny Compaq Presario kör pre lastas Vista Home Premium (God Help Me). Jag vill använda den gamla hårddisken som en extern hårddisk. Jag har köpt (väntar på leverans) en adaptersats med USB-kabeln. Jag måste hämta filer från den gamla hårddisken. Finns det någon som förutser problem med att få tillgång till uppgifter från den gamla hårddisken. Jag har haft så många upprör med Vista som jag har kommit att förvänta sig problem. Skål i förväg. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, det ska dyka upp precis som en vanlig hårddisk. Det kan vara riktigt långsamt på grund av USB (Jag hade bara inkopplad i likhet med det ursprungligen) men du bör inte ha några problem.
| |||
| |||
| Många tack. Hårddisken är en Sata version och det finns inga hoppare monteras på det. Jag kommer inte kunna ställa den till kaptenen. några problem? Tack igen |
|
| |||
| |||
| SATA har någon hoppare, det är därför de är så bekvämt - inga Messing runt med master-slave / kabel väljer mumbo hoppare, bara koppla in och använda. Bör inte vara ett problem. |
|
| |||
| |||
| I en, så tog den till en dator affär och de kunde inte få det att fungera på min Compaq som slav? |
|
| |||
| |||
| Om det är SATA they're BSing du som sagt det inte finns någon master-slave sak SATA, det är IDE / PATA bara. |
|
| |||
| |||
| Tack min vän. Skål |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har de verkligen försöka koppla in den? .... om inte, de var antingen fobbing dig, eller vet vad they'e gör ........... som Carbon säger SATA-enheter har ingen Master eller slavej inställningar.
| |||
| |||
| Faktiskt, jag bad dem att passa den gamla hårddisken och ställa upp det som en dual boot system. ny hårddisk med Vista och gamla med XP. de sa att de inte kunde göra det. Så jag bad dem att bli av med vista och belastning XP på den nya skivan som följde med Compaq. sa de att det var något om Compaq som hindrade dem från att göra det. De placeras i en totaly ny hårddisk och det skulle ändå inte ta XP. De trodde det var något att göra med Compaq harware? Vad vet jag. Tack för ditt bidrag |
|
| |||
| |||
| Låter som de inte vill ha jobbet .... nog lite för mycket liksom hårt arbete för dem, eller att de inte vet hur ........ var det PC-världen genom någon chans? |