mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Ekstern harddisk problem

Reply

Thread Tools
Old 7 august 2007, 11:17
New Member Group

Default Ekstern harddisk problem

Jeg kjøpte en Maxtor 3200 Personal Storage 320GB harddisk ved julen 2006. Det har fungert perfekt før jeg dro på ferie for to uker siden og tilfeldigvis plugget en bærbar strøm suppy kabelen inn i HD i motsetning til HD strømkabelen. Den bærbare strømforsyningsenheten er 19V og HD strømforsyningen er 12V.

Etter dette stasjonen stoppet spinne opp og lyset på forsiden blinked raskt.

Når jeg kom hjem, satte jeg stasjonen på min PC internt og koblet den opp. Men da jeg trykket makten systemet kuttes umiddelbart. Men når stasjonen ble trukket ut, det virket fint.

I går kjøpte jeg en annen av samme stasjoner og slått logikken styret og USB-type bord som sitter mellom USB-grensesnittet og selve stasjonen til den opprinnelige stasjonen. The firmware versjon er oppgitt på den nye stasjonen er det samme som den opprinnelige stasjonen.

Stasjonen nå krefter opp og spinner opp, men når koblet til min bærbare datamaskin i det eksterne casing, via USB, men prøvde å finne ny maskinvare (det er Plug and Play), fulgte opp med "Et problem oppstod under installeringen ... mai å fungere riktig "og i Troubleshooter sier Kode 10 feil. Enheten kan ikke starte.

Jeg har prøvd å plugge den eksternt på min PC, og det erkjennes det som en Maxtor 3200 Personal Storage, deretter en masselagringsenhet, men har ikke sagt noe annet i lang tid, og det synes ikke å bli anerkjent.

Unnskyldninger for lang historie, men er det noe dere kan foreslå å gjøre å komme i gang?

The firmware versjon på to harddisker er de samme, er det noe annet som ville saken? Stasjonen har arbeidet både på min laptop og PC tidligere, men ikke krever drivere, så det kan ikke være den som trenger oppdatering.

I utgangspunktet Jeg står fast.
Old 7 august 2007, 11:26
Administrator Group

Høres ut som du virkelig stekt det kompis.

Hvis du har endret styret og det fortsatt ikke fungerer er det antagelig noe mer alvorlig.

Enten det er fixable i det hele tatt er tvilsomt.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7 august 2007, 11:29
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Høres ut som du virkelig stekt det kompis.
Jeg forstår hvordan jeg kan ha stekt styrene, men nå har jeg endret det til den nye logikken bord-og USB-styret, den spinner opp igjen slik det skal, og PCen anerkjenner det, men ikke helt ... hvis du vet hva jeg mener.

Jeg bare lurte på om noe annet enn fastvaren er viktig når du bytter logikk boards.

Jeg kommer til å forsøke å sette nå "opererer" kjøre stright i mitt tårn dermed fjerne behovet for at USB-grensesnitt.
Old 7 august 2007, 11:37
Administrator Group

Jeg vil anbefale å prøve det uten USB-grensesnittet, eller på en annen maskin via USB for å bekrefte om de stasjonen er ok.

Fortelle oss hvordan du kommer på. :)
Old 7 august 2007, 11:39
New Member Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Jeg vil anbefale å prøve det uten USB-grensesnittet, eller på en annen maskin via USB for å bekrefte om de stasjonen er ok.

Fortelle oss hvordan du kommer på. :)
Jeg har prøvd det på min bærbare datamaskin og min PC via USB allerede. Arbeidet med verken. Den bærbare datamaskinen faktisk fortalte en "Problem hadde oppstått under installasjon ..." og PC-en ikke, men det dukket opp i Min datamaskin i verken.

Jeg vil sette det i tårnet senere og gi deg beskjed.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Ekstern harddisk Problem - Holder Tilbakestille seg lhoyex Drivere og flyttbare medier 1 22 mai 2009 00:22
Ekstern harddisk problem .. Wizosir Drivere og flyttbare medier 4 24. sep 2008 18:23
Ekstern harddisk problem. Eventuelle Pekere? o1generallee4130 Drivere og flyttbare medier 4 2 januar 2008 05:45
Ekstern harddisk + Windows Media Player Problem AK89 Multimedia & Kodeker 3 2 oktober 2007 09:37
Ekstern hard-stasjonen problem debrag Drivere og flyttbare medier 11 2 oktober 2007 08:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.