![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har köpt en Maxtor 3200 Personal Storage 320GB hårddisk vid jul 2006. Det har fungerat perfekt tills jag gick på semester för två veckor sedan och oavsiktligt inkopplade en laptop power suppy kabeln i HD i motsats till HD matarkabeln. Den bärbara strömförsörjning 19V och HD strömförsörjning 12V. Efter detta, enheten stoppas spinning och ljuset på framsidan blinkade snabbt. När jag kom hem ställde jag enheten till datorn internt och ansluten det. Men när jag tryckte makten systemet skära direkt. Men när den enhet Unplugged, det fungerade bra. I går, jag köpte en annan i samma enheter och bytte den logikkortet och USB-typ styrelse som sitter mellan USB-gränssnittet och den faktiska köra på den ursprungliga enheten. Den firmware version som anges på den nya enheten är den samma som den ursprungliga enheten. Satsningen nu startar och snurrar upp, men när inkopplad i min laptop i yttre hölje, via USB, det försökt hitta ny maskinvara (det är Plug and Play), kom med "Ett problem inträffade under installationen ... maj att fungera korrekt "och i Felsökaren säger Code 10 fel. Enheten kan inte starta. Jag har försökt koppla den externt till min dator och erkände det som en Maxtor 3200 Personal Storage, då en masslagringsenhet, men har inte sagt något annat under en lång tid, och det verkar inte bli erkänd. Jag ber om ursäkt för den långa historien, men är det något ni kan föreslå gör för att få det att fungera? The firmware version på två hårddiskar är densamma, är det något annat som skulle fråga? Satsningen har arbetat på både min laptop och dator tidigare, men kräver inte drivrutiner, så det kan inte vara den som behöver uppdateras. I grunden är jag fast. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som du verkligen stekt det mate.
| |||
| |||
| Jag förstår hur jag kan ha stekt i skivor, men nu har jag ändrat den till det nya logikkortet och USB-board, det snurrar upp igen som det ska, och datorn är medveten om det, men inte riktigt ... om du vet vad jag menar. Jag undrar bara om något annat än den fasta programvaran är viktigt när du växlar logik styrelser. Jag får försöka sätta nu "verkar" köra sund i mitt torn därmed undanröja behovet av USB-gränssnittet. |
|
| |||
| |||
| Jag skulle rekommendera att försöka utan USB-gränssnittet eller på en annan dator via USB för att avgöra huruvida enheten är ok. Låt oss veta hur du får den. :) |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag kommer att placera den i tornet senare och meddela dig. |