![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Min nya externa hårddisk redovisas på min laptop, men kommer med ett I / O-fel när jag ansluter den till min pc. Jag har en massa musik där, ungefär 30 GB, och måste sätta det på min dator. Min laptop har inte tillräckligt med utrymme på den. Jag har provat det i olika usb-platser, men samma problem. Har försökt även den med Linux men ingen lycka där heller. Några idéer? |
|
| |||
| |||
| Kan du vara mer specifik på I / O error? Tala om det exakta felmeddelandet. Elia |
|
| |||
| |||
| Väl kommer det bara att fortsätta att försöka ansluta till den, och om jag öppnar My Computer det bara låser sig, så efter ett tag står det Begäran kunde inte utföras på grund av en I / O-enhet fel |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är du kör XP på båda? Om dess Windows 2000 etc. sedan kunde en drivrutin. whats märke och modell på hårddisken?
| |||
| |||
| Ja Windows XP Pro på båda. Det är en Toshiba MK4025GAS |
|
| |||
| |||
| Svårt att säga vad prob kan vara. Jag har en liten LaCie enhet och hade problem att få det att fungera på vissa datorer. Det visade sig vara en maktfråga - USB-porten inte tycks ge enheten tillräckligt med ström. Här enheten till en separat strömkabel som är ansluten till en annan USB-port så att det kan ta extra effekten (dvs. köra ibland behöver, två USB-anslutningar - en för signal och en för ström). Har din har något liknande? Har du provat i FAQs på Toshibas webbplats (det är en Toshiba extern HD, eller är det en Toshiba i ett annat varumärken extern utredning? T.ex. Min externa HD är märkesvaror Lacie även om det är en samsung drive inuti) eller FAQ för det företag som lämnat yttre fallet om dess olika. Ibland finns också forum på hemsidorna där andra människor har postat liknande probs. Värt att ta en titt tror jag. |
|
| |||
| |||
| Det är en Toshiba hårddisk i ett annat ärende, och ja det har en kabel split usb så den använder 2 platser. Jag har använt det under alla mina usb-platser men det är samma problem i alla. |
|
| |||
| |||
| Om 2 USBs tillsammans dont work då det låter som din bästa insats är att försöka tillverkarens hemsida FAQs / forum och se om någon annan har samma prob. Sorry I couldnt bli mer hjälp. |