mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Yttre Hardrive på Laptop

Reply

Thread Tools
Old 24 maj 2007, 06:18
Ledamot Gruppen

Default Yttre Hardrive på Laptop

Hej Alla,

Gå lugnt med mig eftersom jag inte vet mycket om detta ämne.

Jag har en Acer Aspire bärbar dator Jag tror dess 80GB, jag har fört en Western Digital Extern hårddisk på 500 GB whch Jag har pugged i och installeras.

Min fråga är ni bara använda enheten för att lagra musik, filer etc eller kan ni fixa det så det slags kombination med din vanliga hårddisk för att göra hela datorn snabbare?

Även om jag sätter musik på det skulle de filer som finns om jag klickat på dem i ett program som t.ex. iTunes?

Som ni kan tala om jag tog det men nu inte vet vad de ska göra med det och någon hjälp skulle apprieciated.: O
Old 24 maj 2007, 06:38
Banned Group

Hej Felicia

Välkommen tillbaka.

Titta på 500GB som en stor massa lagringsutrymme för musik, om det är där du vill lägga filerna.
När du har berättat iTunes där filerna kommer du att bli ok.

Jag kommer inte ens gå in på RAID-kedjor, (flera enheter med ett operativsystem) som jag känner att du kan bli förvirrad Felicia.
Detta är inte avsett som en förolämpning. :)

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 24 maj 2007, 06:42
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Felicia View Post
Hej Alla,

Gå lugnt med mig eftersom jag inte vet mycket om detta ämne.

Jag har en Acer Aspire bärbar dator Jag tror dess 80GB, jag har fört en Western Digital Extern hårddisk på 500 GB whch Jag har pugged i och installeras.

Min fråga är ni bara använda enheten för att lagra musik, filer etc eller kan ni fixa det så det slags kombination med din vanliga hårddisk för att göra hela datorn snabbare?

Även om jag sätter musik på det skulle de filer som finns om jag klickat på dem i ett program som t.ex. iTunes?

Som ni kan tala om jag tog det men nu inte vet vad de ska göra med det och någon hjälp skulle apprieciated.: O
Hej Felicia.

Använd extern hårddisk till, som ni säger, lagring av filmer / musik / handlingar etc. Det kommer även att komma in användbara för säkerhetskopiering av enheten på din bärbara dator.

Stated enkelt inte kan du inte använda den externa för att din bärbara dator snabbare, det är "ses" med datorn som en perifer enhet (en add-on), inte i datorn. Och även om du kan, den begränsande faktorn är bandbredden hos dataöverföring från USB-anslutningen.

Din musik kommer att hittas av iTunes om du säga "det där för att söka efter musik på första installation av programvaran.

Kan inte komma ihåg exakt hur man gör detta själv eftersom jag havn't används iTunes för lite tid, men jag är säker på att andra är att kunna hjälpa.:)

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 24 maj 2007, 06:44
Ledamot Gruppen

Tack, men är 500 är massiv verkligen bara för musik, är det möjligt att dela sina resurser med datorn? Är det Partitionera? Kan jag lägga program på det jag inte använder så mycket, men vill behålla och tillgång Tham därifrån? Eller går det inte att fungera på det viset? Jag är bra på följande instruktion: D.
Old 24 maj 2007, 06:46
Givargruppen

Citat:
Tack, men är 500 är massiv verkligen bara för musik, är det möjligt att dela sina resurser med datorn? Är det Partitionera? Kan jag lägga program på det jag inte använder så mycket, men vill behålla och tillgång Tham därifrån? Eller går det inte att fungera på det viset? Jag är bra på följande instruktion: D.

Första, vilket operativsystem använder du?

-Kanoakavirus
Old 24 maj 2007, 06:47
Ledamot Gruppen

Windows xp pack 2
Old 24 maj 2007, 07:20
Banned Group

Citat:
Jag skulle dela upp hårddisken i sektioner Felicia;
Ta en titt på detta och se vad du tycker;
220gb = Musik
100GB = Nerladdade körbara filer dvs program. Alla program som finns installerade, och jag är rent alfabetisk här, F skulle automatiskt installera till C trots att på F.
100 GB = Bilder, Word-dokument etc.
80GB = Backup
Old 24 maj 2007, 07:37
Ledamot Gruppen

Tack, det ser bra ut, inte säker på om att lämna det eller göra det nu, jag såg på en annan tråd instruktionerna om hur man bäst kan göra det tror jag, finns det några huvudsakliga REGLER OCH FÖRBUD
PS. Tänk dator bara 40GB, vad skulle du göra?
Old 24 maj 2007, 07:44
Banned Group

Du sade i din första post hårddisken var 80GB.
För att se, dubbelklicka på Den här datorn Högerklicka på C och välj egenskaper kommer du att se den exakta storleken på hårddisken.
Old 24 maj 2007, 07:51
Ledamot Gruppen

Hummm .. Acutally sina säga är 26.2gb: (
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur man överför filer från Hardrive till extern lagringsenhet oldun1 General Software Chat 2 29 Oktober 2009 01:32
Är det möjligt att ange ett lösenord för min USB Stick eller min externa Hardrive? tolet Drives & Removable Media 1 18 januari 2009 14:42
XP hänger sig när jag sätter i USB Externa Hardrive Alantrini Drives & Removable Media 1 26 januari 2008 00:31
Hur du överföra filer till externa hardrive med Linux LiveCD? aechain Drives & Removable Media 1 25 januari 2008 16:05
Laptop Hardrive trasigt: (HJÄLP !!!!!!!!!!! waxtodonte15 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 6 20 januari 2008 15:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.