![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå, Jag har en extern hardrive ansluten till datorn hela tiden. (Med alla mina spel och musik etc.) Jag har både e-SATA och USB-ansluten. Måste jag ha båda kablarna? Vilket är beter ha ansluten? Vilken är den andra en till? Är en extern hardrive lika snabb som en intern hardrive med att e-SATA kabel ansluten? Tack, jag ser fram emot din replys. |
|
| |||
| |||
| Det är troligt att den e-SATA kabel används för data överföring och USB används för att driva enheten, så du kommer att vilja ha båda kablarna. |
|
| |||
| |||
| Tack för svaret:) Ledsen att jag inte har det anges, men den externa hardrive kom med egna nätsladden. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| min gissning skulle vara att man kunde använda antingen? kanske så det skulle kunna användas som en intern enhet med e-SATA, eller yttre med han USB? i så fall, e-SATA är snabbare, tror jag, som USB bara går upp till några hundra MB / s
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hardrives Fel och sedan Lost! Barracuda och Quantum Fireball | activist3 | Drives & Removable Media | 11 | 14 august 2009 14:00 |
| Externa / interna hårddisk för kontinuerlig användning | blckrob042000 | Drives & Removable Media | 14 | 3 juni 2009 10:09 |
| Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. | XPC465 | Drives & Removable Media | 1 | 3 mars 2009 06:46 |
| Konvertera interna hårddisken till en extern hårddisk för att återskapa data | condortrans | Drives & Removable Media | 7 | 11 februari 2009 06:11 |
| Intern eller extern hdd? | thingie2 | Drives & Removable Media | 5 | 25 april 2008 17:28 |
| Thread Tools | |
| |