![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, 1 uge siden fik jeg en ekstern USB Harddisk (MaxtorOne Touch III: 7200RPM 500GB) og jeg pluged det ind i USB-porten. Windows gav automatisk drevbogstav G:. Alt var fint, og jeg kunne gemme mine data på den. Og i dag JEG restartet min pc og fandt, at jeg ikke kunne finde mit drev i Windows Explorer. Der var ingen G: i Windows Stifinder. Jeg åbnede Computeradministration -> Diskhåndtering, kunne jeg finde der er en 500 GB harddisk, sund. Men alligevel kunne jeg ikke få adgang til den via Windows Stifinder. Jeg har også fundet i "Disk Management", at min maxtor drive ikke blev tildelt med drevbogstav (så nu er der ingen G:). Jeg troede, at 500GB er for stor til Windows, så jeg besluttede at gøre 4 primær partition. Jeg lavede den 1. 100GB partition og formateret den. Great, kunne jeg finde i Windows Stifinder 100GB-drev (G:) og jeg kunne få adgang til det. Før jeg gjorde det 2. partition, jeg genstartet min pc, og fandt, at 1. partition ikke blev anerkendt (ukendt partition, nr. G: igen). Men Enhedshåndtering viste den disk og USB-lagerenhed. (Jeg er knyttet 3 snapshots til dette problem). Jeg forsøgte at bruge alle USB-porte og prøvet en anden USB-kabel, men jeg fik de samme resultater. Jeg gik endda til en ven, og prøvede at forbinde til sin pc, jeg fik det samme resultat. Jeg vendte tilbage til Maxtor, og fik en ny HDD. Jeg sluttet til USB-porten, og jeg så G: 500GB i Windows Stifinder. Great ... Så jeg restartet vinduerne for at se, om det G: stadig. Og overraskende, at G: er væk. Jeg har ikke gjort noget for det. : ( Jeg bruger Bærbar computer med Windows XP SP2 (med seneste opdatering) og USB 2.0. Kan nogen hjælpe mig med dette problem. Enhver hjælp vil blive værdsat. :) Thanks a lot ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Aiki
Velkommen til TCF Ok, vil enhedshåndtering se drevet udelukkende som en fysisk forbundet enhed, intet mere. Det vil ikke se nogen partitioner på det overhovedet. Re-fastgøre enheden og foretage 3 partitioner; 1 x 100GB 2 x 200GB Gør alle 3 ene efter den anden formatering i NTFS-format. Må ikke re-start, indtil du har formateret alle tre. Mit system: #
|
|
| |||
| |||
| Citat:
Tak for forslaget. Jeg har lige lavet 4 partitioner, og formateret den i NTFS. Alle 4 partitioner var fint. Windows gav hver partition et drevbogstav. Jeg kunne se i "Denne Computer", som skillevægge, og jeg kunne få adgang til det. Og så jeg genstartet det (en dag eller nogle gange det skal genstartes eller tændes og slukkes igen), så alle 4 partitioner er væk. Jeg kan ikke finde den i "Denne Computer". Jeg knyttet nogle snapshot at gøre det klart. Lige efter jeg formaterede alle partitioner: ![]() Udsigt fra Windows Stifinder (før genstartes Windows): ![]() Efter jeg genstartet Windows: ![]() Thanks:) |
|
| |||
| |||
| Er du bevidst at navngive drev som Data 1, Data 2 osv. i stedet for at lade dem stå som "Nyt bind". |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
| |||
| |||
| Godt i teorien bør det ikke noget, men du ved, hvordan nervøs XP kan være, ville jeg gøre det muligt at indstille sekventiel drevbogstaver som pic nedenfor. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Etiketterne bør ikke gøre nogen forskel.
Jeg ville prøve en anden opdeling program, Windows en i min erfaring er ikke alt, og ikke rodet op. Det kan heller ikke gøre nogle meget grundlæggende ting. Jeg bruger Partition Manager 8.0. Mit system: Hybr! D
|
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| 1TB Ekstern HDD og Windows Stifinder Problemer | Paul4763 | Drives & flytbare medier | 19 | 18 oktober 2009 10:18 |
| Windows Explorer meget langsom | Coolyxxx | Windows-operativsystemer | 11 | 26 februar 2009 22:58 |
| Windows Explorer Problemer ... Jeg tror! Hjælp! | marky7186 | Windows-operativsystemer | 1 | 4. sep 2008 03:49 |
| Windows Explorer-help | mzoricak | Windows-operativsystemer | 1 | 3 februar 2008 15:32 |
| Windows Explorer lukke | SarahR | Windows-operativsystemer | 5 | 23. sep 2007 15:36 |
| Thread Tools | |
| |