![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo,
1 week geleden kreeg ik een externe USB harddisk (MaxtorOne Touch III: 7200RPM 500GB) en ik pluged het in de USB-poort. Windows gaf automatisch drive letter G:. Alles was prima, en ik kon Bewaar mijn gegevens op. En vandaag heb ik mijn PC opnieuw opgestart en vond dat ik niet kon mijn schijf in Windows Verkenner te vinden. Er was geen G: in Windows Verkenner. Ik opende Computer Management -> Disk Management, kon ik er een 500 GB harde schijf, gezond. Maar toch kon ik niet openen via Windows Verkenner. Ik heb ook gevonden in "Disk Management", dat mijn maxtor schijf niet is toegewezen, met stationsletter (dus nu is er geen G:). Ik dacht dat 500GB al te groot is voor Windows, dus heb ik besloten om 4 primaire partitie te maken. Ik heb de 1e 100GB partitie en geformatteerd is. Geweldig, ik kon vinden in Windows Verkenner 100GB schijf (G:) en ik kon openen. Voordat ik de 2e partitie gemaakt, hervat ik mijn pc, en vond dat de 1e partitie niet herkend (onbekend partitie; nr. G: weer). Maar Device Manager bleek dat de schijf en USB Mass Storage. (Ik gehecht 3 snapshots voor dit probleem). Ik heb geprobeerd om alle USB-poorten en probeerde een andere USB-kabel, maar ik kreeg dezelfde resultaten. Ik ging zelfs naar een vriend, en geprobeerd om verbinding te maken met zijn pc, kreeg ik hetzelfde resultaat. Ik keerde terug naar Maxtor, en kreeg een nieuwe HDD. Ik ingeplugd in de USB-poort, en ik zag G: 500GB in Windows Verkenner. Groot ... Daarna heb ik windows opnieuw opgestart om te zien of dat G: er nog steeds. En verrassend dat G: is verdwenen. Ik heb niets gedaan om het. : ( Ik gebruik laptop met Windows XP SP2 (met laatste update) en USB 2.0. Kan iemand me helpen met dit probleem. Alle hulp wordt gewaardeerd. :) Thanks a lot ![]()
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hallo Aiki
Welkom bij TCF Ok, Device Manager zie de drive als een puur fysiek aangesloten apparaat, niets meer. Zij zien geen partities op het dan ook. Bevestig het apparaat en maak 3 partities; 1 x 100GB 2 x 200 GB Zorg ervoor dat alle 3 de een na de andere te formatteren in NTFS-bestandsindeling. Niet opnieuw beginnen totdat u alle drie geformatteerd. Mijn Systeem: #
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Thanks a lot for the suggestion. I just made 4 partities, en geformatteerd in NTFS. Alle 4 partities waren prima. Windows gaf elke partitie een stationsletter. Ik kon zien in "Mijn Computer" dat partities en ik kon openen. En dan heb ik opnieuw het (een dag of soms is het opnieuw moet worden opgestart of uitschakelen en weer inschakelen), dan zijn alle 4 partities zijn weg. Ik kan het niet vinden in "Mijn Computer". Ik gehecht enkele momentopname om duidelijk te maken. Net nadat ik geformatteerd alle partities: ![]() Uitzicht vanuit de Windows verkenner (vóór herstart Windows): ![]() Nadat ik opnieuw Windows: ![]() Thanks:) |
|
|
|||
|
|||
|
Ben je bewust de namen van de stations als Data 1, 2, enz. De gegevens in plaats van die te maken krijgen als 'Nieuw Volume ".
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
Welnu, in theorie moet het niet uit, maar je weet hoe kieskeurig XP kan worden, zou ik op dat er geen sequentiële stationsaanduidingen zoals de foto hieronder.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Etiketten moeten geen enkel verschil maken.
Ik zou proberen een ander programma compartimentering, de Windows-een in mijn ervaring is niet dat alles en gaat verpesten. Het kan ook niet doen wat erg basic stuff. Ik gebruik Partition Manager 8.0. Mijn Systeem: Hybr! D
|