![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallo, 1 uke siden fikk jeg en ekstern USB-harddisk (MaxtorOne Touch III: 7200RPM 500GB) og jeg pluged den i USB-porten. Windows ga automatisk stasjonsbokstav G:. Alt var bra, og jeg kunne lagre data på den. Og i dag er jeg restarted meg PC og funnet ut at jeg ikke kunne finne min stasjon i Windows Utforsker. Det var ingen G: i Windows Utforsker. Jeg åpnet Datamaskinbehandling -> Diskbehandling, kunne jeg synes det er en 500 GB harddisk, sunt. Men likevel jeg kunne ikke få tilgang til den gjennom Windows Explorer. Jeg har også funnet i "Diskbehandling" at min maxtor stasjonen ble ikke tildelt med stasjonsbokstav (så nå er det ingen G:). Jeg tenkte at 500GB er for stor for Windows, så jeg bestemte meg for å lage 4 primær partisjon. Jeg gjorde det 1. 100GB partisjon og formatert den. Flott, jeg kunne finne i Windows Utforsker 100GB harddisk (G:) og jeg kunne få tilgang til det. Før jeg gjorde det 2. deling, JEG restarted meg PC, og fant ut at det 1. partisjonen ble ikke gjenkjent (ukjent partisjon, No G: nytt). Men Enhetsbehandling viste harddisk og USB-masselagringsenhet. (Jeg festet 3 snapshots på dette problemet). Jeg prøvde å bruke alle USB-porter og prøvde en annen USB-kabel, men jeg fikk de samme resultatene. Jeg gikk til en venn, og prøvde å koble til PC-en hans, jeg fikk det samme resultatet. Jeg returnerte til Maxtor, og fikk en ny HDD. Jeg plugget inn i USB-porten, og jeg så G: 500 GB i Windows Utforsker. Flott ... Da jeg startet vinduer for å se om at G: der fortsatt. Og overraskende at G: er borte. Jeg har ikke gjort noe for det. : ( Jeg bruker laptop med Windows XP SP2 (med siste oppdatering) og USB 2.0. Kan noen hjelpe meg med dette problemet. Alle hjelpe ville være verdsatt. :) Takk ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei Aiki
Velkommen til TCF Ok, vil Enhetsbehandling se stasjonen rent som en fysisk tilkoblet enhet, ingenting mer. Det vil ikke se noen partisjoner på den overhodet. Re-feste enheten og lage 3 partisjoner; 1 x 100GB 2 x 200GB Foreta alle 3 ene etter den andre formatering i NTFS-format. Ikke re-starte før du har formatert alle tre. Min System: #
|
|
| |||
| |||
| Sitat:
Tusen takk for forslaget. Jeg har nettopp gjort 4 partisjoner, og formatert den i NTFS. Alle 4 partisjonene var fine. Windows ga hver partisjon en stasjonsbokstav. Jeg kunne se i "Min datamaskin" som skillevegger og jeg kunne få tilgang til det. Og så startet den (en dag eller noen ganger det må startes på nytt eller slått av og på igjen), så alle 4 partisjoner er borte. Jeg kan ikke finne den i "Min datamaskin". Jeg festet noen snapshot å gjøre det klart. Like etter at jeg formaterte alle partisjoner: ![]() Utsikt fra Windows Utforsker (før nytt vindu): ![]() Etter at jeg startet Windows: ![]() Takk:) |
|
| |||
| |||
| Er du bevisst å navngi stasjonene som 1 data, 2 osv. i stedet for å forlate dem som «New Volume". |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Takk:) |
|
| |||
| |||
| Vel i teorien bør det ingen rolle, men du vet hvordan masete XP kan, jeg vil tillate det å sette sekvensiell stasjonsbokstaver som bilde nedenfor. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Etiketter bør ikke gjøre noen forskjell.
Jeg vil prøve en annen partisjonering program, Windows én i min erfaring er ikke alt dette og ikke søl opp. Det kan heller ikke gjøre noen veldig grunnleggende ting. Jeg bruker Partition Manager 8.0. Min System: Hybr! D
|
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| 1 TB ekstern harddisk og Windows Utforsker problemer | Paul4763 | Drivere og flyttbare medier | 19 | 18 oktober 2009 10:18 |
| Windows Utforsker Very Slow | Coolyxxx | Windows-operativsystemer | 11 | 26 februar 2009 22:58 |
| Windows Utforsker Problemer ... Jeg tror! Hjelp! | marky7186 | Windows-operativsystemer | 1 | 4de Sep 2008 03:49 |
| Windows Utforsker-help | mzoricak | Windows-operativsystemer | 1 | 3 februar 2008 15:32 |
| Windows Utforsker avsluttes | SarahR | Windows-operativsystemer | 5 | 23. sep 2007 15:36 |
| Thread Tools | |
| |