mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Flash Drive Tut Snälla?

Reply

Thread Tools
Old 22 april 2008, 11:29
Givargruppen

Default Flash Drive Tut Snälla?

Hej alla, jag vet att detta låter som dum fråga men jag har aldrig någonsin använt en flash-enhet, inte ens en gång, inte ens sett den skall användas, om jag någonsin transport uppgifter gillar musik bilder etc Jag använde CD-skivor, men en jag undrar Om du använder en flashenhet skulle vara snabbare, billigare och enklare? är det en fråga om att hålla fast den i en usb-port, letar efter det i enheter och flyttbara lagringsmedia, och om jag är rätt så långt Var ska jag gå därifrån importera data klokt, skulle jag bara hitta önskad fil och antingen skicka eller dra den till flash-enhet?
Old 22 april 2008, 11:36
Moderator-gruppen

Ja du har det i ett, dra och släpp
Långt bättre än att använda CD imo

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 22 april 2008, 11:44
Givargruppen

Ah stor skål, jag var orolig att jag hade för att installera programvaran och gå igenom en lång tid innan uppgifter om blixten varje gång jag använt den som ska använda den dagligen, tack igen för att bekräfta.
Old 22 april 2008, 11:45
Moderator-gruppen

kanoakavirus om du någonsin har trasslat runt med en mp3-spelare du vet hur man använder en flashenhet.

SWF kolla in TeraCopy. Det blåser bort Windows byggas i överföringen. Jag har överfört över 2 gig musik på bara några sekunder med den. Mycket snabbt!

Citat:
TeraCopy är ett kompakt program för att kopiera och flytta filer på högsta möjliga hastighet, vilket ger användaren en hel del funktioner:
  • Kopiera filer snabbare. TeraCopy använder dynamiskt justeras buffertar för att minska söka gånger. Asynchronous kopia snabbare filöverföring mellan två fysiska hårddiskar.
  • Pausa och återuppta filöverföringar. Pause kopieringen när som helst för att frigöra systemresurser och fortsätta med ett enda klick.
  • Felåterhämtning. Vid kopia fel, TeraCopy försöker flera gånger och i värsta fall bara hoppar filen inte avsluta hela överföringen.
  • Interaktiv fillistan. TeraCopy visar inte filöverföringar, och du kan åtgärda problemet och igen enda problemet filer.
  • Shell integration. TeraCopy kan ersätta Explorer kopiera och flytta funktioner, vilket gör att du arbetar med filer som vanligt.
  • 64-bitars OS stöd. Shell integrationen fungerar i både 32-bitars och 64-bitarsversioner av XP och Vista.
  • Full Unicode-stöd.

Old 22 april 2008, 11:55
Givargruppen

Woah Tack så mycket Evil.
Old 22 april 2008, 12:10
Givargruppen

En fråga, säg om jag sätter 20 bilder och 20 låtar på en flashenhet, sedan tog det till ett vänner hus fast det i en av sina USB-portar kan jag bara visa bilder och lyssna på låtar från att gå in på flash-enhet via enheter med flyttbar lagring eller att göra det skulle jag ha för att ladda upp dem på datorn först? som en av mina vänner i synnerhet är opålitliga. (Jag brukade röra runt med virus)
Old 22 april 2008, 12:26
Givargruppen

Du kan spela rakt utanför flas-enhet, men du måste hålla flash-enhet ansluten när du gör något med filerna

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 22 april 2008, 15:06
Givargruppen

Skål köpa 4GB flashdrive av en vän för fempundsedel ^ _ ^
Old 22 april 2008, 15:13
Moderator-gruppen

Här är ett annat verktyg.

Nedladdningar:
Ladda ner från Rapidshare - 303kb
Ladda ner från Technibble.com - 303kb

Citat:
Kontrollera Flash (alias ChkFlsh) är en liten, fristående, bärbara verktyget syftar till att kontrollera hälsan hos flash-enheter. De mest användbara delen av Check Flash är att man kan köra en läsa och skriva prov på enheten. Under läsa och skriva testa den fyller flashenhet med en temporär fil för att se till att flash-enhet är den storlek som den säger att det är. Detta är en fråga som många falska flash-enheter som de billiga är tillgängliga på eBay är hacka att rapportera till Windows som är 8GB eller så, men är egentligen bara 64MB.
Kontrollera Flash har också en "drive karta avsnittet som kommer att visa dig några skadade sektorer på din flashenhet.
Kontrollera Flash kan också köra en avläsningsnoggrannheten test på enheten och spara / ladda en bild av filer på enheten för säkerhetskopiering.
Källa

Old 22 april 2008, 15:43
Givargruppen

Jesus är det inget du saknar programvara för Ef lol, tack så mycket, kommer till hands, särskilt för en andra hand flashenhet.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Xbox 360 - Flash Drive geektrainer PC & Console Gaming 1 22 juli 2008 10:31
Letar du efter rätt flashenhet CE Jones Drives & Removable Media 1 4 februari 2008 10:38
Flashenhet? cheesewheels99 Drives & Removable Media 6 1 februari 2008 23:55
8GB flash drive-endast $ 30! cheesepuff Drives & Removable Media 3 26 januari 2008 00:20
Flash Drive nvineyard Drives & Removable Media 3 23 august 2007 05:26
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.