mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Hårddisk och diskettstation i serise?

Reply

Thread Tools
Old 12 juni 2007, 10:17
New Member Group

Default Hårddisk och diskettstation i serise?

Hallå där,

Jag undrar om det ok (som i wont röra någon av mina hårdvara upp) för att sätta ett (icke boot) Sata hårddisk i serise med en CD / DVD-enhet på en IDE-kabel? och har min boot hårddisken på en SATA II potten (boot disk)?

Alla idéer uppskattas:)
Old 12 juni 2007, 10:24
Banned Group

Hej Curly

Välkommen till TCF

Du kan inte ha en SATA-disk, hårddisk eller optiska på samma kabel som en IDE-enhet.
Anslutningarna är olika.
Du kan dock ha en SATA-enhet som den viktigaste boot disk, det bara beror på hur du ställer in arrangemanget i BIOS så att den första boot enheten.

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 12 juni 2007, 10:31
New Member Group

Hey man,

Hmm, ok, jag har försökt göra vad jag sudgested och det verkade fungera men jag råddes emot (om än av någon jag dont verkligen litar på sådana frågor: P) Den drisk jag satte i väcka talan var en startdiskett (it wasnt en SATA II disk bara för att klargöra) Mitt problem är att jag köpte ett nytt moderkort och jag gjorde cheak om det hade nog IDE slots att stödja 2 hårddiskar och två skivminnen. I stället har det men en IDE-slot och 4 SATA II slots: (

Curly
Old 12 juni 2007, 10:40
Banned Group

Ok låt mig få denna rättighet.
Du har 2 SATA-hårddiskar och 1 IDE cdrom ja?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Help Me Återvinna Förlorad hårddiskutrymme! Ostehapz General Hardware Chat 3 24 september 2009 10:26
Hårddisk Stuck fortgående Check Disk Loop amyreaney Drives & Removable Media 1 27 maj 2009 03:11
Unmountable startvolymen, nr Hårddisk Found, jag har Windows Repair Disk ve0804 Drives & Removable Media 6 14 maj 2009 14:42
Disk Boot Funktionsbortfall, Insert System Disk och tryck Enter joebeaven Drives & Removable Media 10 18 mars 2009 17:39
Tracing kopior form hårddisk till extern disk ketanco Drives & Removable Media 1 17 januari 2009 01:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.