mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Harddisk problemer.

Reply

Thread Tools
Old 22 Jun 2007, 20:15
New Member Group

Ok, kan se hvem som kan løse dette problemet. Så langt alt søker ive gjort på google hasn't hjalp.

Min WD HDD døde for noen dager siden så jeg kjøpte en ny. Jeg har sett den nye HDD som primær master og den gamle (skadet) hdd som primær slave. Nå vil jeg hente så mye data fra den gamle hdd som mulig. Problemet er, cant jeg selv se den gamle HDD (slave) i Windows. Bios gjenkjenner det og det gjør Enhetsbehandling, men når jeg åpner min datamaskin, er bare den nye HDD stede. Jeg gikk så inn i Diskbehandling til å tilordne den en bokstav (google søk viste at det er hva som må gjøres), men Diskbehandling doesnt se slave HDD heller.

Så er spørsmålet mitt, hva nå? Eventuelle hjelpe ville være verdsatt.

Forresten, den gamle HDD som styrtet, kan jeg høre det spinning. Im kjører xp pro også hvis det er behov for å bli kjent.
Old 22 Jun 2007, 21:32
Medlem Group

prøv å sette både til kabel velge, og deretter sette master-stasjonen på siste IDE-porten, og de dårlige ett på midten porten.

gir det en sprekk, og se hva som skjer. Hvis det fortsatt ikke fungerer, og diskett ledelse er ikke å se den, men du kan høre det spinning, vel, mest sannsynlig kommer til å bli noe i servomotor på aktuator armen, og det er slags terminal .... men la oss prøve et par ting først .....

v
Old 22 Jun 2007, 23:04
Banned Group

Gode råd fra Valis der Elkay men ser som det allerede var formatert pengene mine skjer det blir helt knackered.

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 22 Jun 2007, 23:45
New Member Group

Ok, skal prøve det nå
Old 23 Jun 2007, 00:01
New Member Group

Valis, jeg prøvde det du foreslo, men Diskbehandling fremdeles ikke gjenkjenner den gamle harddisken.
Old 23 Jun 2007, 06:27
Banned Group

Kjør en disk sjekk om den Elkay ved å gå til Start-Kjør og skriv chkdsk (stasjonsbokstav):
Som så for eksempel;
chkdsk e:
Old 23 Jun 2007, 09:37
New Member Group

Ok, men dont Jeg trenger noe å kjøre på at chkdsk kommandoen? Vil det være på xp cd?
Old 23 Jun 2007, 09:43
Banned Group

Chkdsk er en enkel kommandolinje som vil alow deg å finne ut om det er noen dårlige sektorer på harddisken.
Det er allerede bygd inn i XP, og du trenger ikke disken.
Nedenfor er et bilde der noen har kjørt en sjekk på en diskett merket med chkdsk a:

Old 23 Jun 2007, 12:49
Medlem Group

god samtale, wolfey ..... tror du naglet det er diskett ledelse ikke ser det, er det sannsynligvis gått til den store databasen på himmelen ..... vi får se om chkdsk ser noe, men pengene mine er på armen, slik at disken spinner ..... vi får se ...
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.