![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, kan se vem som kan lösa detta problem. Hittills har alla som söker ive göras på google hasn't hjälpt. Min WD hdd dog för några dagar sedan så köpte jag en till. Jag har satt upp den nya hårddisken som primär master och den gamla (skadad) hdd som primär slavej. Nu vill jag hämta så mycket data från den gamla hårddisken som möjligt. Problemet är, jag skränande även se den gamla hdd (slavej) i Windows. Bios känner igen den och det gör Enhetshanteraren, men när jag öppnar min dator, bara den nya hårddisken är närvarande. Jag åkte sedan till Diskhantering för att tilldela det ett brev (google-sökning visade det är vad som måste göras) men Diskhantering doesnt se slavej hdd heller. Så, min fråga är, vad nu? All hjälp skulle uppskattas. Genom det sätt, den gamla hårddisken som kraschade, jag kan höra det spinning. Im kör XP Pro även om det måste vara kända. |
|
| |||
| |||
| försöka fastställa både kabel välja, och sedan ställa kaptenen köra den sista IDE-porten, och dåligt på den mittersta porten. ger att en spricka och se vad som händer. Om det fortfarande inte fungerar, och disken ledningen inte såg det men du kan höra det spinning, men mest sannolikt att det ska bli något i servomotor på Manöverdonet armen, och det är typ av terminal .... men låt oss prova ett par saker första ..... v |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Goda råd från utrikes det Elkay men eftersom det redan var formaterad mina pengar är på gång att det är helt körda.
| |||
| |||
| Ok, ska försöka att just nu |
|
| |||
| |||
| Utrikes försökte jag vad du föreslog, men disken förvaltning fortfarande doesnt igen den gamla hårddisken. |
|
| |||
| |||
| Kör en disk kontrollera om det Elkay genom att gå till Start Kör och skriv chkdsk (enhetsbeteckning): Som till exempel; chkdsk e: |
|
| |||
| |||
| Ok, men dont Jag behöver något att köra att chkdsk kommando? Skulle det vara på XP-skivan? |
|
| |||
| |||
| Chkdsk är en enkel kommandorad som kommer alow dig att kontrollera om det finns några skadade sektorer på hårddisken. Det är redan inbyggt i XP och du inte behöver disken. Nedan är en bild där någon har kört en check på en diskett betecknas med chkdsk en: |
|
| |||
| |||
| bra samtal wolfey ..... tror att du var kanon, disk ledningen inte såg det, det är förmodligen gått till stor databas på himlen ..... vi får se om chkdsk ser något, men mina pengar är på armen, som skivan snurrar ..... vi får se ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem? | nightstar | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 9 november 2009 10:30 |
| Xbox 360 Hårddisk frågor | orkutshare | PC & Console Gaming | 3 | 17 august 2009 09:35 |
| Hjälp med Turning slavej hårddisken till Main Hårddisk | Cogglesz | Drives & Removable Media | 1 | 30 mars 2009 09:28 |
| Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. | XPC465 | Drives & Removable Media | 1 | 3 mars 2009 06:46 |
| Hårddisk relaterade boot frågor. | damnwall | General Hardware Chat | 1 | 3 februari 2008 13:11 |
| Thread Tools | |
| |