mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Hårddisk lösenord fråga Kan du lösa detta pussel?

Reply

Thread Tools
Old 16 juli 2007, 07:43
New Member Group

Exclamation Hårddisk lösenord fråga Kan du lösa detta pussel?

Hej, första off im mycket imponerad av anläggningen. Dess stora du kan erbjuda detta stöd. Min fråga är att jag hade en Sony Vaio laptop (PCG-9g1m / fx805) som vanligt den dog efter garantitiden men jag lyckades rädda hårddisken och jag köpte en laptop Caddy som bara kan ansluta till min PC via USB. Problemet är som jag vill hämta mina filer på denna hårddisk men jag får en åtkomst nekad meddelande. Jag tror att det har något att göra med Windows uppstart (på min laptop) eftersom det används för att snabba mig med fönstren lösenord alternativ innan logga in på mitt konto. men som jag nu använder denna hd-enhet som en bärbar extra köra så jag behöver inte starta upp windows från min bärbara hårddisk, jag tror jag skränande tillträde mina filer orsaka hårddisken fortfarande tycker att det är lösenordsskyddad. Jag kan inte starta upp min laptop nu att aktivera funktionen av, är det något annat jag kan göra eller ska jag ha för att starta upp windows från min laptop kör inaktivera den och sedan växlingsutrymmet tillbaka till min st fönster efter. Im på min förnuftet slutar här, så någon hjälp är uppskattad.
Stort tack på förhand
Paul
Old 16 juli 2007, 07:47
Administrator Group

Default Hårddisk lösenord fråga Kan du lösa detta pussel?

Spelar det dyka upp i "Den här datorn"?

Kan du se några filer eller mappar?

Pass formulerade eller inte bör du se upp på mappen träd.

Om inte det kan vara fel, en genomsökning och reparation kan åtgärda det.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 juli 2007, 08:32
New Member Group

Hej David tack för svaret. När jag ansluter du köra i nu använder Caddy. Jag har filerna "Paul rileys handlingar" och förvaltaren dok men när jag försöker komma åt min mapp står det im inte behörighet att öppna filen men det finns ingen snabb för ett lösenord. Jag hade viktiga filer i en mapp på skrivbordet som jag inte kan vara att hitta?
om jag gör en sökning och reparation kan jag göra detta med hjälp av HD i sin caddy och hur vill du starta en genomsökning och reparation?
Tack för din hjälp david
Old 16 juli 2007, 08:37
Administrator Group

Definitivt låter som de är lösenordsskyddad.

Du kommer att behöva en del programvara från tredje part för att komma runt det, har ett Google och jag kommer också.

Kommer tillbaka till dig om jag hittar något.
Old 16 juli 2007, 08:39
New Member Group

tack david Jag uppskattar hjälp, ive varit på några forum men ingen ville svara mig innan. Jag kommer att söka google och uppdatera dig om jag var som helst.
Tack
Old 16 juli 2007, 08:42
New Member Group

ledsen att jag borde nämna det har en partition på enheten också, jag kan använda D-enheten men begränsade på C-enheten
skål
Old 16 juli 2007, 09:21
Banned Group

Se om det här kommer att fungera Paul.

http://support.microsoft.com/default...&Product=winxp

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 17 juli 2007, 08:14
New Member Group

Tack wolfey, detta är en del värdefull information som jag kommer att försöka när jag kommer hem. Jag kommer att hålla alla uppdaterade om det fungerar eller inte, under tiden om det finns något annat jag kan göra posta det här och jag kommer att prova det. en sak jag hade forgotton att nämna är den mapp jag försöker få säger att det är tomt? betyder det ive förlorat allt? också jag får någon att komprimera filerna på vissa mappar på detta konto och det verkar som om de har gjort det till mitt konto och min gäst konto men inte Administratörer konto. Om jag försöker här länken ovan och jag åt det är det värt Uncompressing filerna?
skål
Old 17 juli 2007, 08:19
Banned Group

Låt oss veta hur du kommer igång med att få tillgång till filer och mappar första Paul ja.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.