![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ett system som för närvarande comprimises av en Intel 915 GAV moderkortet en P4 3.4 GHz processer 1 GB RAM-minne består av att 512MB pinnar och ett 7300GT grafikkort för hårddiskar i systemet är raid 1 kör bort ett PCI-kort som jag har nu slut på utrymme på dessa hårddiskar och tydligt behov av att skapa mer utrymme genom att lägga till ytterligare en hårddisk moderkortet har Serial ATA conectors på det om jag skulle köpa en enda SATA hårddisk och conect det att systemet skulle det fungera? ? skulle systemet stil uppstarten av andra hårddiskar??? eller skulle det vara neccerecry att ersätta både hårda Rives conected i raid-system är detta helt klart ett dyrare opption och jag vill aviod göra det om Möjliga såvida det inte finns något annat alternativ. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan köra raid IDE och SATA.
Så som jag har förstått att du har två IDES på RAID. Lägga till en annan enhet på SATA kommer att bli bra och kommer bara att lägga till en annan enhetsbokstav i "My Computer". Uppstart styrs köpa inställningar i BIOS, så om du helt enkelt lägga till ytterligare en SATA och inte ändra några inställningar för datorn kommer att starta upp som den gör nu. Mitt System: Hybr! D
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hårddisk | twiggs396 | General Hardware Chat | 8 | 7 april 2008 10:31 |
| Min hårddiskar | Danny83222 | General Hardware Chat | 3 | 26 januari 2008 15:38 |
| Yey gratis hårddiskar | Cew27 | Drives & Removable Media | 4 | 20:e sep 2007 15:50 |
| Hårddisk | musicthom | General Hardware Chat | 5 | 11 december 2006 14:39 |
| Hårddisk problem - Varför kan inte min dator accepterar alla mina hårddiskar? | Computer Spec | General Hardware Chat | 8 | 15:e sep 2006 03:14 |
| Thread Tools | |
| |