![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hei, Jeg har nylig bygget en datamaskin, og installert Vista og det fungerte bra, inntil i går da jeg prøvde å koble min gamle harddisker til den nye maskinen for å se om jeg kunne berge noe fra dem. Everything was fine for en av harddisker, men da satte jeg i mitt andre harddisken og startet datamaskinen på nytt, er det i stedet satt opp på Windows XP som ble installert på det stedet, og wouldnt la meg komme inn på skrivebordet mitt fra harddisken. Jeg prøvde å endre boot sekvensen oppsett, men fortsatt gikk til XP. Jeg tok ut harddisk med XP, men nå datamaskinen min forteller meg å koble harddisken med Vista, og wont gå lenger da. Jeg prøvde å sette i Vista installasjonsdiskett, tenkte jeg bare måtte installere Vista, og det sier det laster opp filene, men de sitter fast på lasting tingen for Vista, jeg dro den på hele natten, og det gjorde ikke får overalt. Alle som har noen ideer til hva jeg kan gjøre? hjelp er verdsatt.
Skål, |
|
|
|||
|
|||
|
Sitat:
http://www.bleepingcomputer.com/tuto...torial148.html Visste du koble Vista og XP disker både jumpered som master med noen sjanse? Din Vista disk kan ha blitt kastet.
|
|||
|
|||
|
Theres type problem, min datamaskin gjør støvel opp fra CD-stasjonen, det gjør det automatisk, og ikke si "trykk en tast for å starte opp fra CD, og det sier" Windows laster filer ... " og når den gjør det "skjermen om at Windows er loading" (im sitere fra koblingen du sendte meg av veien ", men det blir sittende fast der, jeg skrånende komme forbi den. faktisk hva merkelige er bare et minutt siden jeg tok ut både harddisker, og slått på datamaskinen, og den var i stand til å laste Vista disk perfekt, det var fine (men selvsagt i couldnt komme forbi der vil du installere Vista for seeings så det var ikke noe tilkoblet) . Whats også merkelig, er når jeg går til BIOS, er det faktisk sporer harddisken med Vista, men det holder å fortelle meg å koble harddisken når jeg slår på datamaskinen og prøve og få den til å laste inn fra det.
|
|
|
|||
|
|||
|
OK, du har tålmodighet til å installere Vista?
Hvis du hopper i XP kjører som master og Vista som slave, bør du kunne formatere Vista disk. Samtidig, mens det i XP, blank alle konto passord. Nå Bytt jumpering og boot fra CD. Du skal nå kunne installere Vista. Tro meg, hvis XP disken jumpered som slave, vil den ikke boot XP, så jeg tror det er alt som har skjedd. Dessuten har XP-platen skal vises som en ny stasjonsbokstav og filene vil bli lesbar forutsatt at du har blanked passordet på alle kontoer.