![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har nyligen byggt en dator och installerat Vista och det fungerade bra, tills igår när jag försökte ansluta min gamla hårddisk till den nya datorn för att se om jag kunde bärga något från dem. Allt var bra för en av hårddiskar, men när jag sätter på min andra hårddisk och startade datorn igen istället lastas upp på Windows XP som har installerats på det stället, och wouldnt låt mig komma in på mitt skrivbord från hårddisken. Jag försökte ändra uppstartssekvensen setup, men det fortfarande gick till XP. Jag tog ut hårddisken med XP, men nu har min dator säger att återansluta hårddisken med vista, och brukar gå längre då. Jag försökte sätta i Vista installationsdisken, tänker jag bara var tvungen att installera om Vista, och det säger att det laddar upp filer, men det fastnar vid lastning sak för Vista, jag lämnade den på hela natten och det gjorde komma någonstans. Den som har några idéer om vad jag kan göra? någon hjälp är uppskattad. Skål, |
|
| |||
| |||
| Citat:
http://www.bleepingcomputer.com/tuto...torial148.html Visste du ansluter Vista och XP diskar både jumpered som befälhavare från någon chans? Din Vista skiva kan ha kastats i papperskorgen.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Theres slags problem, min dator inte starta upp från cd-enhet, den gör det automatiskt och doesnt säga "tryck på en tangent för att starta från cd", och det säger "Windows laddas filer ..." och när den gör det "skärmen om att windows laddas" (im citerar från länken du skickade mig av vägen ", men det fastnar där, jag skränande komma förbi det. I själva verket, vad konstiga är bara en minut sedan jag tog ut både hårddiskar, och slog på datorn, och det kunde ladda Vista disken perfekt, det var bra (men givetvis i couldnt ta sig förbi den där vill du installera Vista för seeings eftersom det wasnt något inkopplad) . Whats också konstiga är när jag går till bios, det faktiskt inte identifierar hårddisken med Vista, men det håller berättade återansluta hårddisken när jag slår på datorn och försöka få det att ladda ur det. |
|
| |||
| |||
| ok, har du tålamod att installera Vista? Om du hoppare XP kör som befälhavare, och Vista som slavej bör du kunna formatera om Vista disken. Samtidigt, i XP, blank alla konto lösenord. Nu växlingsutrymmet den jumpering och starta från CD. Du bör nu kunna installera Vista. Tro mig, om XP skivan jumpered som slavej kommer det inte att starta upp XP, så jag tror att det är allt som har hänt. Dessutom har XP skivan ska visas som en ny enhetsbeteckning och dina filer kommer att läsas om du har tomt lösenord på alla konton.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Christmas Troubles. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Gemenskapen Nyheter & Chat | 8 | 3 januari 2009 07:32 |
| DVD / CD-RW-enhet problem ... snälla hjälp! | Hollywood | Drives & Removable Media | 3 | 14 november 2008 17:36 |
| CD Burner problem | kdarrell | Drives & Removable Media | 3 | 25 sep 2008 15:32 |
| Aol dvs problem | mrdaveyk | Webbläsare & FTP Klienter | 1 | 2 december 2007 16:39 |
| Laptop problem | Darkseth | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 4 | 17 oktober 2007 12:04 |
| Thread Tools | |
| |