mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

HD och DVD-erkännande

Reply

Thread Tools
Old 30 maj 2008, 15:39
Givargruppen

Default HD och DVD-erkännande

Först av allt vill jag säga tack till alla som har hjälpt mig under de senaste månaderna, besluta vilka delar att köpa till min nya bygga. Allt gick smidigt och jag skriver det här meddelandet på min nya maskin! Ett par frågor som fortfarande måste ta itu med;

BIOS erkänner både min HD: s men här datorn visar bara en av enheterna, gör någon veta varför det här är?

Det andra, min DVD-spelare har inte kommit med någon förare och inte erkänns alls från BIOS eller maskinen. Vad kan jag göra för att lösa detta?

Tack igen för all hjälp ni har lämnat! Det gjorde jobbet mycket lättare
Old 30 maj 2008, 15:44
Givargruppen

bra för hdd: s försök att gå in Disk Manager (kontroll pannel \ admin verktyg \ Datorhantering) och se vad det står där, det kan bara vara så att ditt andra hdd does't har en partion sätts inte erkänns med fönster, om en hdd säger unaccolated för allt utrymme, högerklicka och klicka på skapa en ny partition.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 30 maj 2008, 15:59
Givargruppen

Nice svar Temne! Tack som fungerade en charm! Nu om bara jag kunde få bloomin ljud arbetskraft ... lol
Old 30 maj 2008, 16:19
Givargruppen

När det gäller DVD-enhet, det krävs inte någon tredje part förare, alla drivrutiner är generiska och ingår i Windows.

Om enheten inte visas i BIOS, kolla hoppare är korrekt inställd (antar det är IDE) och se till att molex (effekt) kontakten skjuts in helt.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 30 maj 2008, 16:35
Givargruppen

Tack för svaret Phil. Satsningen är en Pioneer DVR-215BK 20x DVD ± R Dess en SATA disk. Hur påverkar detta saker?

Tack
Old 30 maj 2008, 16:44
Givargruppen

I så fall, glöm hoppare, det är inte tillämplig.

Är makt att få till enheten ... dvs något ljus eller kan du öppna facket?
Old 31 maj 2008, 00:05
Givargruppen

också högerklicka på min dator och gå egenskaper, sedan hardwarezdevice manager. Leta reda på CD-enhet där, och försöka högerklicka och klicka på uppdatera drivrutiner.
Old 31 maj 2008, 06:17
Givargruppen

Hej killar tack för svaret. JAG restarted min dator i morse och DVD-ROM verkar fungera korrekt nu. Tack för kommentarerna:)

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Toshiba Battery Erkännande Problem githanis Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 0 31 maj 2009 07:12
Behöver du hjälp med Bios -> CD-rom erkännande jimbobway Drives & Removable Media 1 13 juni 2008 02:38
Kamera erkännande problem Batmancaver Digital Imaging & Skrivare 2 28 december 2007 13:47
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.