![]() |
|
| |||
| |||
| Först av allt vill jag säga tack till alla som har hjälpt mig under de senaste månaderna, besluta vilka delar att köpa till min nya bygga. Allt gick smidigt och jag skriver det här meddelandet på min nya maskin! Ett par frågor som fortfarande måste ta itu med; BIOS erkänner både min HD: s men här datorn visar bara en av enheterna, gör någon veta varför det här är? Det andra, min DVD-spelare har inte kommit med någon förare och inte erkänns alls från BIOS eller maskinen. Vad kan jag göra för att lösa detta? Tack igen för all hjälp ni har lämnat! Det gjorde jobbet mycket lättare
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| bra för hdd: s försök att gå in Disk Manager (kontroll pannel \ admin verktyg \ Datorhantering) och se vad det står där, det kan bara vara så att ditt andra hdd does't har en partion sätts inte erkänns med fönster, om en hdd säger unaccolated för allt utrymme, högerklicka och klicka på skapa en ny partition.
| |||
| |||
| Nice svar Temne! Tack som fungerade en charm! Nu om bara jag kunde få bloomin ljud arbetskraft ... lol
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| När det gäller DVD-enhet, det krävs inte någon tredje part förare, alla drivrutiner är generiska och ingår i Windows.
| |||
| |||
| Tack för svaret Phil. Satsningen är en Pioneer DVR-215BK 20x DVD ± R Dess en SATA disk. Hur påverkar detta saker? Tack
|
| |||
| |||
| I så fall, glöm hoppare, det är inte tillämplig. Är makt att få till enheten ... dvs något ljus eller kan du öppna facket? |
|
| |||
| |||
| också högerklicka på min dator och gå egenskaper, sedan hardwarezdevice manager. Leta reda på CD-enhet där, och försöka högerklicka och klicka på uppdatera drivrutiner. |
|
| |||
| |||
| Hej killar tack för svaret. JAG restarted min dator i morse och DVD-ROM verkar fungera korrekt nu. Tack för kommentarerna:)
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Toshiba Battery Erkännande Problem | githanis | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 31 maj 2009 07:12 |
| Behöver du hjälp med Bios -> CD-rom erkännande | jimbobway | Drives & Removable Media | 1 | 13 juni 2008 02:38 |
| Kamera erkännande problem | Batmancaver | Digital Imaging & Skrivare | 2 | 28 december 2007 13:47 |
| Thread Tools | |
| |