mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & flytbare medier

Register

HDD ikke fundet

Reply

Thread Tools
Old 26 December 2007, 12:54
Ny Medlem Gruppen

Hej,
Jeg håber nogen kan hjælpe mig med en gammel pc (Dell L433c), som gav mig et par måneder siden. Det fungerede fint, indtil jeg besluttede at ændre 20G HD, at den kom med, for en 40G HD og installere en ny kopi af XP, jeg partitionere drevet ved hjælp af FAT32, ikke sikker på, om det gør en forskel. Men, det er, når alle mine problemer startede.

PC-wont boot, det giver mig en fejlmeddelelse, der siger »installere en bootbar medier eller Nej HDD fundet 'Det bruges til at sige" Pri master drev ikke fundet', men jeg kan ikke se det mere. Jeg prøvede igen at installere det gamle drev, men det vil ikke starte enten. Jeg satte derefter begge drev i en anden pc, og det virker ikke, jeg får den samme besked 'NO HDD "

Begge harddiske virkede fint, blev de scanne for virus og begge kom op rene. Lige nu er jeg mere bekymret over de filer, som jeg havde på disken i stedet for selve pc'en. Jeg har et program til at hente de filer, hvis jeg kan få det til at starte op. Jeg har været gennem alle protokoller. Jeg har tjekket alle kabler og endda skiftet dem, jeg har omkonfigurere bios og intet fungerer.

Person i et andet forum foreslog at hente drivere til IDE / SATA og bundkortet, men det er et gammelt system, og det er svært at finde. Jeg fandt nogle drivere, men jeg er ikke sikker på, om de er de rigtige. Jeg forstår ikke, hvorfor 20G HD vil ikke starte op i et andet system, når det fungerer fint, når jeg ændrede det. Det bør starte i et andet system, der kører XP, men det gør ikke!! Jeg gjorde noget for at denne harddisk that's griseri oppe hvert system jeg sætte det i.

Her er en liste over alt, hvad jeg har gjort;
1 ... Skift IDE-kabler, og sørget for det slutter, hvor det er vel til.
2 ... sørgede alle indstillinger er korrekte, herunder boot-sekvenser (alle ordrer)
3 ... jeg har indstillet bios til standardindstilling, og alle andre indstillinger samt (auto)
4 ... Jeg har prøvet lastning raid drev og IDE-drivere, når du installerer frisk kopi af XP
5 ... Jeg har prøvet at starte op med cd-rom og diskette.
6 ... Jeg har brug forskellige startdisketter som The Ultimate boot disk (UBCD) og fra bootdisk.com
7 ... Jeg har prøvet at installere Windows 98, 2000, ME og XP
8 ... Jeg har prøvet at lægge HD jumpere i forskellige positioner, har jeg også prøvet ingen jumpere
9 ... Jeg har prøvet med forskellige HD's og ingen vil starte op med dette system

HJÆLP ... PLEASE, anyone !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thanks in advance
Menzina
Old 27 December 2007, 11:27
Donor-Gruppen

Lyder ligesom om bord ide controlleren på bundkortet har besluttet at AWOL, jeg er stødt på noget simular til dette med en ældre system Jeg var leger rundt med, og det skyldtes, når jeg sluttet en harddisk på et bundkort og havde knyttet bånd kabel den forkerte vej rundt, og det blæste den IDE-controller og harddisk controller til.

Mit system: --

Processor (s):
Intel 2,4 GHz Core 2 Quad
Bundkort:
ACER EG31M
RAM Hukommelse:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 8400GS
Lydkort:
Realtek High Definition Mobilanlæg
Harddisk (e):
500 GB + 250 GB + 180gb SATA 2
Optisk drev (r):
DVD-RW + DVD
Sag / PSU:
Ikke-mærkevarer sag og PSU @ 500 watt
Køling:
MATERIEL
Network / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD og 15" LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista Ultimat
Old 27 December 2007, 12:33
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af zerocool View Post
Lyder ligesom om bord ide controlleren på bundkortet har besluttet at AWOL, jeg er stødt på noget simular til dette med en ældre system Jeg var leger rundt med, og det skyldtes, når jeg sluttet en harddisk på et bundkort og havde knyttet bånd kabel den forkerte vej rundt, og det blæste den IDE-controller og harddisk controller til.
Har du nogensinde ordne det?
Er det endda fixable?

Tak for svar ........
Old 28 December 2007, 03:40
Donor-Gruppen

Jeg gjorde det lavet, anvendes en IDE PCI-kort og en ny harddisk
Old 29 December 2007, 15:43
Medlem Gruppen

En anden ting, hvorfor bruger du FAT32, det er gammel teknologi, NTFS er meget bedre, medmindre du er dobbelt opstart med 98/Me, FAT32 er den eneste mulighed.
Old 30 December 2007, 17:26
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Axegrinder View Post
En anden ting, hvorfor bruger du FAT32, det er gammel teknologi, NTFS er meget bedre, medmindre du er dobbelt opstart med 98/Me, FAT32 er den eneste mulighed.

Når jeg forsøger at installere en frisk kopi af XP og nødvendige for at formatere drev, var det ikke exceptling normal vis, så jeg prøvet det med fedt, og det når igennem, men så skal det styrtede ned, og det har ikke virket siden.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.