![]() |
|
| |||
| |||
| Hallo, Jeg håper noen kan hjelpe meg med en gammel PC (Dell L433c) som ga meg et par måneder siden. Det var arbeider fin før jeg bestemte meg for å endre 20G HD at det fulgte med, for en 40G HD og installere en oppdatert versjon av XP, jeg partisjonere stasjonen bruker FAT32, ikke sikker på om det gjør en forskjell. Men det er når alle mine problemer startet. PC wont oppstart, det gir meg en feilmelding om at jeg må installere en oppstartbar medier eller Nei HDD funnet 'Det bruker å si "Pri master stasjonen ikke funnet", men jeg kan ikke se det lenger. Jeg prøvde å installere den gamle stasjonen, men det trenger ikke boot heller. Jeg så sette begge stasjonene i en annen PC, og fungerer det ikke, får jeg den samme meldingen "NO HDD" Begge av harddisker som fungerte bra, var de skanne etter virus og begge kom opp rent. Right now I'm mer bekymring filene som jeg hadde på disken i stedet for PC-en selv. Jeg har et program for å hente filer hvis jeg kan få det til å støvel. Jeg har gått gjennom alle protokoller. Jeg har sjekket alle kabler, og selv endret dem, jeg har omkonfigurere bios og ingenting virker. Noen i et annet forum anbefalt å laste ned drivere til IDE / SATA og hovedkort, men det er et gammelt system og det er vanskelig å finne. Jeg fant noen drivere, men jeg er ikke sikker på om de er de rette. Jeg forstår ikke hvorfor 20G HD vil ikke oppstart i et annet system når det jobbet bra når jeg endret det. Det bør oppstart i et annet system kjører XP, men det ikke! Jeg gjorde noe til denne harddisken som får opp alle systemene jeg legge det inn Her er en liste over alt jeg har gjort; 1 ... Endre IDE kabler og gjort at den er koblet der den anta for. 2 ... Made at alle innstillingene er riktige, inkludert oppstart sekvenser (alle bestillinger) 3 ... jeg har sett det bios til standardinnstillingen, og alle andre innstillinger også (auto) 4 ... Jeg har prøvd lasting raid stasjoner og IDE drivere når du installerer ny kopi av XP 5 ... Jeg har prøvd å starte opp med CDROM og disketten. 6 ... jeg bruker ulike boot disker som The Ultimate oppstartsdiskett (UBCD) og fra bootdisk.com 7 ... Jeg har prøvd å installere Windows 98, 2000, ME og XP 8 ... Jeg har prøvd å plassere HD jumpers i ulike posisjoner, jeg har også prøvd no jumpers 9 ... Jeg har prøvd med forskjellige HD og ingen vil boot med dette systemet HJELP ... PLEASE alle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takk på forhånd Menzina |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høres ut som den ombord IDE-kontrolleren på hovedkortet har besluttet å AWOL, jeg har møtt noe simular til dette med en eldre system Jeg spilte rundt med, og det ble forårsaket når jeg plugget en harddrive på et hovedkort, og hadde festet på bånd kabel feil vei, og det blåste IDE-kontrolleren og harddrive kontrolleren.
| |||
| |||
| Sitat:
Er det enda fixable? Takk for at du svarte ........ |
|
| |||
| |||
| Jeg gjorde fikse det brukes en IDE PCI-kort og en ny harddisk |
|
| |||
| |||
| En annen ting, hvorfor er du bruke FAT32, som er gammel teknologi, NTFS er mye bedre, med mindre du er dual starte med 98/Me, FAT32 er det eneste alternativet. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Når jeg prøvde å installere en ny kopi av XP, og trengs for å formatere stasjonen, var det ikke exceptling vanlig måte, så jeg prøvde den med fett og det når gjennom, men da det krasjet, og den har ikke jobbet siden. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Jsdvwsdk.dll finnes ikke bare i IE8 | Pamela | Nettlesere & FTP Clients | 0 | 5 juni 2009 23:52 |
| DNS-feil - Server kan ikke funnet | cousinjack | Nettlesere & FTP Clients | 5 | 17 desember 2008 14:10 |
| CD-ROM-stasjon Not Found | ritzraff | Drivere og flyttbare medier | 11 | 10 juli 2008 16:53 |
| Server ikke funnet | needhelp | Nettverk, modem og VoIP | 17 | 15 april 2008 18:40 |
| Lost And Found | alex | Av Emne Diskusjon | 1 | 22 juli 2007 09:53 |
| Thread Tools | |
| |