![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag hoppas någon kan hjälpa mig med en gammal dator (Dell L433c) som gav mig ett par månader sedan. Det fungerar bra tills jag bestämde mig för att ändra 20G HD att den kom med, för en 40 g HD och installera en ny kopia av XP, jag partition enheten använder FAT32, inte säker på om det gör skillnad. Men det är då alla mina problem började. Den st wont boot, det ger mig ett felmeddelande som säger "installera en bootable media eller Nej HDD hittat" Det använda för att säga "Pri master-enhet hittades inte" men jag kan inte se det längre. Jag försökte igen att installera den gamla hårddisk, men inte startar upp heller. Jag sedan lägger båda enheter i en annan dator och det inte fungerar får jag samma meddelande "NO HDD" Både av hårddiskar fungerade bra, de var skanna efter virus och båda kom upp rena. Just nu är jag mer oro över de filer som jag hade på disken i stället för st själv. Jag har ett program för att hämta filer om jag kan få den att starta upp. Jag har gått igenom samtliga protokoll. Jag har kontrollerat alla kablar och även ändrat dem har jag reconfigure bios och ingenting fungerar. Någon i ett annat forum föreslog att ladda ner drivrutiner för IDE / SATA och moderkortet, men det är ett gammalt system och det är svårt att hitta. Jag hittade några drivrutiner men jag är inte säker på om de är de rätta. Jag förstår inte varför 20G HD inte kommer att starta upp i ett annat system när det fungerar bra när jag ändrade det. Den bör starta i ett annat system som kör XP men inte! Jag gjorde något för att denna hårddisk som Messing varje system jag lägga det i. Här följer en lista över allt jag har gjort; 1 ... Ändra IDE kablar och såg till att det är ansluta där man förmodar att. 2 ... se alla inställningar är korrekta, inklusive uppstart sekvenser (alla beställningar) 3 ... Jag har ställt in bios till standardinställning och alla andra inställningar och (auto) 4 ... jag har försökt lastning raid hårddiskar och IDE-drivrutinerna när du installerar ny kopia av XP 5 ... jag har försökt att starta med CD-ROM och diskett. 6 ... jag använder olika startdisketterna som The Ultimate uppstartsdisk (UBCD) och från bootdisk.com 7 ... jag har försökt att installera Windows 98, 2000, ME och XP 8 ... jag har försökt att placera HD hoppare i olika positioner, jag har också försökt ingen hoppare 9 ... Jag har försökt med olika HD och ingen kommer att starta upp med detta system HJÄLP ... TACK någon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tack på förhand Menzina |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som det ombord IDE-kontrollern på moderkortet har beslutat att AWOL har jag stött på något simular till detta med ett äldre system som jag spelade runt med och det berodde när jag inkopplad en hårddisk på ett moderkort och hade fäst bandet kabel BAKVÄND och det blåste IDE controller och hårddisk kontrollern till.
| |||
| |||
| Citat:
Är det ens fixable? Tack för svar ........ |
|
| |||
| |||
| Det gjorde jag fixa det, används en ide pci-kort och en ny hårddisk |
|
| |||
| |||
| En annan sak, varför använder du FAT32, som är gammal teknik, NTFS är mycket bättre, om du inte dubbel uppstart med 98/Me, FAT32 är det enda alternativet. |
|
| |||
| |||
| Citat:
När jag försöker installera en ny kopia av XP och som behövs för att formatera enheten, var det inte exceptling normalt sätt så jag försökte med FAT och då igenom, men sedan den kraschat och det har inte fungerat sedan dess. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jsdvwsdk.dll inte kan hittas endast i IE8 | Pamela | Webbläsare & FTP Klienter | 0 | 5 juni 2009 23:52 |
| DNS Error - Server kan inte hittas | cousinjack | Webbläsare & FTP Klienter | 5 | 17 december 2008 14:10 |
| CD-ROM-enhet Not Found | ritzraff | Drives & Removable Media | 11 | 10 juli 2008 16:53 |
| Servern hittades inte | needhelp | Nätverk, Modem & VoIP | 17 | 15 april 2008 18:40 |
| Hittegods | alex | Off Topic Discussion | 1 | 22 juli 2007 09:53 |
| Thread Tools | |
| |