![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen köpt ett P45 moderkort och gläder mig att köra två DVD-enheter tillsammans med en SATA-hårddisk. Den hårddisk identifieras av BIOS, men bara en av DVD-enheter är (I Master). Jag undrar vad jag måste göra för att bios till såväl DVD-enheter? Hårddisken doesnt verkar ha en hoppare plats där jag kan flytta stift liksom enheter (master, slavar, kabel). Please help! Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| SATA-enheter har inga master-slave - kontrollera molex-och SATA-anslutningar, använda en annan kabel om du har det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är DVD definitivt SATA?
| |||
| |||
| Dessa är IDE men de båda har en IDE till SATA converter. Jag vet inte vad uppstartsmetoden att stoppa dem i, så jag försökte behärska (sedan SATA är redan i master), men ingen lycka. Jag slutade med att köpa en annan SATA-enhet, eftersom endast en av mina arbetat och åtgärdat problemet. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| 2 SATA-enheter, som inte är erkända och inte sätta på | nancylinda | Drives & Removable Media | 0 | 3 juni 2009 18:44 |
| Installera Sata DVD-enhet med Sata hårddisk Konfigurationer Frågor | P5200 | Drives & Removable Media | 2 | 3 mars 2009 07:56 |
| Installera 2x Hårddisk - 1x EIDE & 1x SATA | Murph | Drives & Removable Media | 1 | 27 februari 2009 14:16 |
| Problem med att använda IDE-och SATA-enheter med varandra: ( | PavlovPuppy | General Hardware Chat | 5 | 14 februari 2008 01:56 |
| Installera XP MCE på en Sata HDD | Elia | Windows-operativsystem | 9 | 24 december 2007 08:41 |
| Thread Tools | |
| |