mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & flytbare medier

Register

Hjælp at hente data fra den gamle harddisk

Reply

Thread Tools
Old 28 februar 2008, 15:12
Medlem Gruppen

Default Hjælp at hente data fra den gamle harddisk

gå tilbage et par år havde jeg en gammel Dell bærbar computer, som brød og jeg har ikke længere. jeg har stadig de gamle HDD og nu ønsker at få adgang til dette drev, jeg har forsøgt at sætte den gamle harddisk til min nye computer, men jeg får blå skærm fortæller mig HDD'en ikke anerkender min hardware. Jeg var bare undret sig over, hvad mine muligheder vil være, er der alligevel for at inddrive de oplysninger fra det?? thanks in advance.
Old 28 februar 2008, 15:18
Donor-Gruppen

Prøv at sætte den i en 2,5 "USB Eksternt kabinet.

Hvis det er en arbejdsgruppe i bil, vil det vise sig, når du sætter det i

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 28 februar 2008, 15:29
Donor-Gruppen

Eller hænge det på din IDE kabel som et sekundært drev, den måde behøver du ikke at købe noget.

Hvis det er en NTFS-partition, du ønsker at komme ind skal du have en levende DVD gerne Knoppix at nedbryde ejendomsret til at kopiere filer fra. Microsoft-operativsystemer gerne foregive, at de filer i alle Mine Dokumenter dele af filen træ er ejet af andre end dig, så du mayn't se dem.

Mit system: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Bundkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Hukommelse:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 6600 512 MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (e):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s opretholde
Optisk drev (r):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano
Køling:
Stock
Network / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA fladskærm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 28 februar 2008, 15:35
Medlem Gruppen

ive forsøgt opstart 2 forskellige versioner af Linux, men det siger noget om meida kabler mangler. iv også prøvet at installere Windows på en ekstern HDD jeg har og endda forsøgt "mac-on-stick", men af en eller anden grund min computer vil ikke boot disse. Tak både for din hjælp, vil jeg gerne forsøge at gøre det uden at købe et kammer, men hvis det værste kommer til den værste så vil jeg købe da kabinet.
Old 28 februar 2008, 16:00
Donor-Gruppen

Det er grunden til, at jeg opkaldt en særlig duft og smag af linux. Hvis du har ikke brugt det før du måske brug for at tale ved det alligevel.

Masser af maskiner vil ikke starte op fra USB.

Der er så mange kombinationer af måder at gøre dette, at det er svært at gøre et fornuftigt forslag. Du har en ny computer med en ny harddisk. Du formentlig have en skrivbar DVD. Vi er ikke helt ved, hvad din gamle drev's partitioneret gerne eller formateret som endnu. Vi ved ikke, hvad dit nye drev's partitioneret gerne eller formateret som enten. Vi har ingen idé om, hvor mange MB eller GB data, du vil hente. Alle, der kommer ind i den.
Old 28 februar 2008, 16:07
Medlem Gruppen

Tak for stikning med mig makker. Jeg tror, det er FAT32 formateret og det er kun en 20 GB drev. sin enkelt partition, og jeg tror, det bliver måske max på 1GB af oplysninger jeg har brug for at hente. Jeg har en DVDRW. og har aldrig rigtig brugt linux så nogen hjælp i denne er ville være værdsat. sorry for at tage så meget af din tid.
Old 28 februar 2008, 16:20
Donor-Gruppen

I betragtning af, hvad du har sagt, er der ingen grund til Linux overhovedet.

Hvis du lægger den gamle drev på som et sekundært drev (du skal jumper det vil sige SLAVE) og hvis BIOS er indstillet til automatisk at opdage det (hvilket det burde være) så opdrager din standard nye drev operativsystem som normalt vil lad Windows Explorer se det nye drev (under alle drev). Du kan finde de filer og kopiere dem til det nye drev lige som du ville fra enhver undermappe.

Hvis du har brug for flere detaljer om nogen af at sige det, og vi vil bryde det ned.
Old 28 februar 2008, 16:29
Medlem Gruppen

Kan De forklare en lil mere end du? Jeg kan se, hvad din siger, jus vil gerne vide præcist, hvad jeg ville være nødvendigt at foretage dette ud? Tak igen
Old 28 februar 2008, 16:36
Donor-Gruppen

Dit bundkort har IDE-kanaler. Du har sandsynligvis en IDE kabel i mindst én af dem.

Om, at IDE kabel er sandsynligvis et dvd-drev. Hvis du har to dvd-drev så der kan være to på kablet i hvilket tilfælde du kan erstatte de nuværende slave med den gamle harddisk. Hvis du har en IDE-kabel med kun en enhed på det du kan tilføje de gamle drev til at kablet.

Hvis du ikke har en IDE-kabler på alle så du har en virkelig virkelig ny computer.

Anyway, det indebærer at du tager dig tilfælde dør off med computeren taget ud af stikket og søger rundt. IDE kabler er ofte farvebånd kabler. Brug dit bundkort manual vil være en god idé.

Bagsiden af det gamle drev vil have en sweater og tre pin par kan det passe på, MA (master), KS (kabel vælge) og SL (slave). Sæt jumper hele slave pin par.

Energitilførsel op efter at kunne give dig hvad du ønsker. Hvis ikke, magt op og gå ind i BIOS og notere ned, hvad de drev i øjeblikket siger, og komme tilbage og fortælle os det, og hvad bundkortet er.
Old 28 februar 2008, 16:40
Medlem Gruppen

IDE-stik i mit skrivebord er for stor til knappenåle på harddisken, har det noget at gøre med det faktum, at harddisken kom fra en bærbar computer?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.