mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Hjelp henter data fra gammel harddisk

Reply

Thread Tools
Old 28th Feb 2008, 15:12
Medlem Group

kommer tilbake for et par år hadde jeg en gammel dell laptop, som brøt og jeg ikke lenger har. Jeg har fremdeles den gamle HDD, og nå ønsker å få tilgang til denne stasjonen, har jeg prøvd å sette den gamle harddisken inn i den nye datamaskinen, men jeg får den blå skjermen forteller meg HDD ikke gjenkjenne min maskinvare. Jeg bare lurer på hva mitt valg ville være, er det likevel av utvinne opplysningene av det? takk på forhånd.
Old 28th Feb 2008, 15:18
Donor Group

Prøv å sette den i en 2.5 "USB Eksternt kabinett.

Hvis det er en arbeider stasjon, det vil vises når du plugger den i

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 28 februar 2008, 15:29
Donor Group

Eller heng den på IDE-kabelen som sekundært stasjonen, på den måten trenger du ikke å kjøpe noe.

Hvis det er en NTFS-partisjon du ønsker å komme inn må du ha en live DVD som KNOPPIX å subvert eier rettigheter til å kopiere filene av. Microsoft operativsystemer liker å late som om filene i Mine dokumenter deler av filen tre eies av personer enn deg, så du mayn't se dem.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 28th Feb 2008, 15:35
Medlem Group

Ive forsøkt oppstart 2 forskjellige versjoner av Linux, men det sier noe om meida kabler mangler. iv også prøvd å installere Windows på en ekstern HDD jeg har til og med prøvd "mac-på-pinne", men for noen grunn maskinen min vil ikke boot disse. takker begge for hjelpen, jeg vil gjerne prøve å gjøre det uten å kjøpe en kasse, men hvis det verste kommer til verste da vil jeg kjøpe en kasse.
Old 28th Feb 2008, 16:00
Donor Group

Det er derfor jeg kalt en bestemt smak av linux. Hvis du har ikke brukt det før du får behov for å snakke gjennom det likevel.

Massevis av maskiner ikke vil oppstart av USB.

Det er så mange kombinasjoner av måter å gjøre dette på at det er vanskelig å foreta et fornuftig forslag. Du har en ny datamaskin med en ny harddisk. Du antakelig ha en skrivbar DVD. Vi ikke helt vet hva den gamle stasjonen er partisjonert liker eller formatert som ennå. Vi vet ikke hva den nye stasjonen er partisjonert liker eller formatert som heller. Vi har ingen anelse om hvor mange MB eller GB med data du vil hente. Alle som kommer inn i det.
Old 28th Feb 2008, 16:07
Medlem Group

takk for at du stikker med meg kompis. Jeg tror det er FAT32 formatert og det er bare en 20GB harddisk. dens én partisjon, og jeg tror det blir kanskje max av 1GB av informasjonen jeg trenger for å hente. Jeg har et DVDRW. og har aldri brukt linux slik hjelp i dette er ville være verdsatt. sorry for å ta så mye av din tid.
Old 28 februar 2008, 16:20
Donor Group

Gitt det du har sagt, er det ikke behov for linux på alle.

Hvis du setter den gamle stasjonen som en sekundær harddisk (du må jumper det å si SLAVEJ) og hvis BIOS er satt til automatisk gjenkjenne det (som det bør være) og få opp standarden nye stasjonen operativsystem som normalt vil la Windows Explorer kan du se den nye stasjonen (under alle stasjoner). Du finner filene og kopiere dem til den nye stasjonen akkurat som fra en underkatalog.

Hvis du trenger flere opplysninger om noen av det, si det, og vi vil bryte det ned.
Old 28th Feb 2008, 16:29
Medlem Group

kunne du forklare en LIL mer kan du? Jeg kan se hva du sier, jus vil vite nøyaktig hva jeg måtte bære ut? Takk igjen
Old 28 februar 2008, 16:36
Donor Group

Hovedkortet har IDE kanaler. Du har sannsynligvis en IDE-kabel i minst ett av dem.

På at IDE-kabel er trolig en DVD-stasjon. Hvis du har to DVD-stasjoner så det kan være to på kabelen i så fall kan du erstatte det nåværende slave med den gamle harddisken. Hvis du har en IDE-kabel med bare én enhet på det du kan legge den gamle stasjonen til at kabelen.

Hvis du ikke har noen IDE kabler i det hele tatt så har du en virkelig virkelig ny datamaskin.

Allikevel, det innebærer at du tar saken dør av med datamaskinen unplugged og kikker. IDE kabler ofte bånd kabler. Bruke hovedkortet manuell ville være en god idé.

Baksiden av den gamle stasjonen vil ha en jumper og tre pin parene det kan passe på, MA (master) CS (kabel velge) og SL (slave). Sett jumperen over slave pin par.

Slå opp etter som kan gi deg det du ønsker. Hvis ikke, oppstart og gå inn i BIOS og døyt ned hva stasjonene øyeblikket si og komme tilbake og fortelle oss det, og hva hovedkortet er.
Old 28th Feb 2008, 16:40
Medlem Group

IDE-kontaktene på skrivebordet mitt er for høy for nåler på HDD, har den noe å gjøre med at HDD kom fra en bærbar PC?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.