![]() |
|
| |||
| |||
| går tillbaka några år hade jag en gammal Dell laptop, som bröt och jag inte längre. Jag har fortfarande den gamla hårddisken och nu vill komma åt denna disk, jag har försökt att lägga det gamla hårddisk till min nya dator men jag får blå skärm berättade hårddisken inte erkänner min hårdvara. Jag undrar bara vad min alternativ skulle vara, är det ändå att kräva in uppgifter av det? tack på förhand. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova att sätta den i en 2.5 "USB yttre hölje.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Eller hänger det på din IDE kabel som en sekundär hårddisk, så du behöver inte köpa någonting.
Om det är en NTFS-partition du vill komma in behöver du en live DVD gärna Knoppix att undergräva äganderätt för att kopiera filer av. Microsoft operativsystem vilja påstå att filerna i alla Mina dokument delar av filen träd ägs av andra personer än dig så att du mayn't se dem. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| ive försökt starta upp 2 olika versioner av linux, men det säger något om meida kablar saknas. iv också försökt att installera Windows på en extern hårddisk som jag har till och med försökt "Mac-on-stick" men av någon anledning min dator inte kommer att starta upp dessa. tackar er båda för er hjälp, jag vill försöka göra det utan att köpa en tomt, men om det värsta kommer till det värsta jag kommer att köpa en låda. |
|
| |||
| |||
| Det är därför jag kallas en viss smak av Linux. Om du inte använt det innan du kan behöva prata igenom det ändå. Många maskiner kommer inte att starta upp från USB. Det finns så många kombinationer av sätt att göra detta att det är svårt att göra ett klokt förslag. Du har en ny dator med en ny hårddisk. Du förmodligen har en skrivbar DVD. Vi vet inte riktigt vad din gamla enhetens partitioneras likadana eller formateras ännu. Vi vet inte vad din nya enhetens partitioneras likadana eller formateras som heller. Vi har ingen aning om hur många MB eller GB data du vill hämta. Alla som kommer i den. |
|
| |||
| |||
| Tack för stickning med mig kompis. Jag tror att det är FAT32-formaterade och det är bara en 20GB disk. dess enda partition, och jag tror det blir kanske max 1 GB information jag behöver för att hämta. Jag har ett DVDRW. och har egentligen aldrig använt linux så någon hjälp i detta är skulle uppskattas. Förlåt för att ta så mycket av din tid. |
|
| |||
| |||
| Med tanke på vad du har sagt, det finns inget behov av linux alls. Om du lägger den gamla enheten som en sekundär hårddisk (du behöver hoppare det vill säga SLAVEJ) och om BIOS är inställt för att automatiskt upptäcka det (som det borde vara) så att din standard nya köra operativsystem som vanligt kommer Låt Utforskaren se den nya enheten (under alla enheter). Du kan hitta filer och kopiera dem till den nya enheten precis som du gör från någon underkatalog. Om du behöver mer information om något av att säga det och vi kommer att bryta ned det. |
|
| |||
| |||
| Kan ni förklara en lil mer än du? Jag kan se vad du säger, jus skulle vilja veta exakt vad jag skulle behöva göra det? Tack igen |
|
| |||
| |||
| Ditt moderkort har IDE-kanaler. Du har förmodligen en IDE kabel i åtminstone en av dem. På IDE-kabeln är förmodligen en DVD-enhet. Om du har två DVD-enheter då det kan finnas två på kabeln i vilket fall kan du ersätta det nuvarande slavej med den gamla hårddisken. Om du har en IDE-kabel med bara en enhet om det skulle du kunna lägga det gamla köra till kabeln. Om du inte har några IDE kablar alls så har du en riktigt riktigt ny dator. Hursomhelst, det innebär att du tar det gäller dörren av med datorn Unplugged och tittar runt. IDE-kablar är ofta band kablar. Använd dina moderkortet skulle vara en bra idé. På baksidan av den gamla enheten kommer att ha en hoppare och tre stift par kan passa på, MA (Master) CS (kabel väljer) och SL (slavej). Sätt hoppare över slavej pin par. Sätta upp efter som kan ge dig vad du vill. Om inte, makt och gå in i BIOS och ANTECKNA vad driver idag säga och komma tillbaka och berätta det och vad moderkortet är. |
|
| |||
| |||
| IDE-kontakter på mitt skrivbord är för stora för stiften på hårddisken, går det ha något att göra med det faktum att hårddisken kom från en laptop? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hard Drive Data Avlägsnande som Kapsling? | oliesminis | Drives & Removable Media | 2 | 23 augusti 2009 14:54 |
| Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. | XPC465 | Drives & Removable Media | 1 | 3 mars 2009 06:46 |
| Problem med att hämta data från en hårddisk | jezza | Drives & Removable Media | 2 | 16 august 2008 12:20 |
| Varför kan jag inte komma åt data på min hårddisk? | j323mo | Drives & Removable Media | 3 | 31 januari 2008 23:53 |
| Hämta data från andra HD | Robbie | Drives & Removable Media | 12 | 5 december 2007 11:45 |
| Thread Tools | |
| |