![]() |
|
| |||
| |||
| ok här affären ... Jag har en intern hårddisk ... eftersom det inte har använts Jag bestämde mig för att installera Windows XP på den .. och jag köpte några kablar på eBay som du kan ansluta SATA till USB ... när jag försökt att starta form via USB jag en blå skärm. Jag kan se Windows XP lastning och sedan strax efter att jag får blå skärm och datorn startar om ... min BIOS känner igen hårddisken ... Jag har gjort en del forskning och än så länge på vad jag har läst eller uppfattas på min understending Jag behöver en firewire för att starta upp från hårddisken ... men inte säker ... ![]() ![]() tackar på förhand för alla era svar ... |
|
| |||
| |||
| när datorn startar lägga i operativsystemet cd och starta upp från cd välja Reparation (tryck R) Det bör komma med en dos skärm med ett val mellan hårddiskar välja en ny och tryck enter så det borde komma med ett C: / WINDOWS> eller något liknande typ CHKDSK / r och det borde reda ut |
|
| |||
| |||
| Citat:
här är länken i adaptrar Jag köpte ... http://cgi.ebay.com/3-in-1-USB-2-0-T...4|293:1|294:50 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är yo Kontrollera ditt BIOS har stöd för uppstart från USB?
| |||
| |||
| ja, BIOS stödjer USB, men för några minuter sedan jag pratade med en vän till mig som är en datavetenskap större och han sa att det kommer att vara nära ett mirakel att jag kommer att få det hårddisken för att starta upp .. |
|
| |||
| |||
| Är du säker på att bios stöder "Uppstart från USB" ..... inte bara stödjer USB? ..... eftersom endast nyare versioner av bios vanligt. Det bör finnas en viss inställning i bios, om det gör det. Om det definiely stöder "Uppstart från USB" så bör fungera ok. |
|
| |||
| |||
| höger ... när jag går in i BIOS för att ställa in prioritet uppstart enheten .. Jag ser (1) CD-ROM (2) Intern HDD (3) USB .. så jag väljer (3) och hårddisken börjar att starta upp ... och jag kan se Windows XP lastning skärmen .. jag bifogat en länk så att du vet vad im talar om, och precis efter att thats när datorn kraschar ... kan jag uppdatera min BIOS ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag bort länken, den webbplatsen block hotlinking så bilden didnt show.
| |||
| |||
| Inga problem ... im beklagar om im bryta några regler genom att posta länkar .... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Externa / interna hårddisk för kontinuerlig användning | blckrob042000 | Drives & Removable Media | 14 | 3 juni 2009 10:09 |
| Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. | XPC465 | Drives & Removable Media | 1 | 3 mars 2009 06:46 |
| IDE, RAID eller aHci hårddisk Inställning | Orionmoon | Drives & Removable Media | 5 | 22 december 2007 16:08 |
| Cant se intern hårddisk filer | Phat papegoja | Windows-operativsystem | 1 | 10 august 2007 06:39 |
| Intern hårddisk Egenskaper | max_151 | Drives & Removable Media | 1 | 16 juni 2007 12:04 |
| Thread Tools | |
| |