mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Hvordan få tilgang til en skadet stasjonen?

Reply

Thread Tools
Old 23rd 2008, 21:46
New Member Group

Default Hvordan få tilgang til en skadet stasjonen?

Friend installert et program (Makt tror jeg) på laptopen sin, og neste dag en feilmelding begynte spratt opp og sa "syntax error". Vi prøvde å starte datamaskinen på nytt fordi jeg skulle starte den i sikkermodus og prøve å kjøre antivirus / spyware programvare, men nå kan jeg ikke engang bli Vinduer å støvel. Når jeg prøver å, sier det noe om en diskfeil.

Det er en eldre IBM ThinkPad kjører Windows XP. Når den starter opp det står "Trykk på den blå Access IBM-knappen for å avbryte normal oppstart", trykke F8 har ingen effekt. Så jeg trykker på Access IBM-knappen. Jeg har kjørt flere diagnostiske tester og ingenting kommer opp.

Jeg kan ikke engang oppstart i safemode. Så vi må installere Windows på nytt, men det er mange viktige dokumenter - kontrakter, skatt informasjon, familiebilder osv. som vi egentlig ikke vil miste! Noen måte jeg kan redde denne så jeg ikke mister alt under reinstallere?
Old 23rd 2008, 22:06
Medlem Group

hvis du bare "reparere" vinduer vil det ikke berøre noen av dine filer. selvfølgelig som jeg nevnte i en annen tråd, da jeg så det pleier å gjøre meg installere programmer før jeg kan bruke dem igjen.
Old 24th 2008, 07:47
New Member Group

Hva mener du med "reparere" vinduer? En oppstartsdiskett? Hvordan gjør jeg dette?
Old 24th 2008, 08:30
Moderator Group

Reparasjon installere -- http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Ultimate oppstartsdiskett -- http://www.majorgeeks.com/Ultimate_B...NT2K_d518.html

Old 24th 2008, 15:58
Medlem Group

Før du bestemmer deg for å formatere, prøve å bruke xp cd på støvel opp og kjøre XP-gjenopprettingskonsollen, og i ledeteksten prøve følgende:

1 chkdsk / r
2 fixmbr (jeg dont overveie dens oppstart posten, men verdt et forsøk)
3 fikse boot
4 bootcfg / rebuild

Start uten cd, se om den starter opp.

Hvis mislykket prøve en reparasjonsinstallasjon, fingrene krysset som kan arbeide, det virket for meg opp gjennom årene, når Ive hadde simular problemer. lykke til
Old 24 januar 2008, 22:39
New Member Group

Alright. Jeg skal prøve å sikkerhetskopiere viktige filer på en ekstern hardrive med en Linux LiveCD før jeg prøver noe av dette.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Får ikke tilgang til ekstra harddisk. spreuten Drivere og flyttbare medier 1 23 oktober 2009 03:00
Hvorfor skrånende deg tilgang harddisk, jeg kan få tilgang til harddisk! Hvorfor skrånende Du? Haun Drivere og flyttbare medier 3 12 mars 2009 08:39
Hvordan få tilgang til en skadet harddisk stuzeeuk Drivere og flyttbare medier 9 17 februar 2008 16:09
Får ikke tilgang til ekstern harddisk mgztt Drivere og flyttbare medier 1 22 oktober 2007 05:42
Drive tilgang problemer ian65 Drivere og flyttbare medier 5 26 august 2007 10:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.