![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvor meget hurtigere er RAID0? er det dobbelte, eller er det kun en lille stigning (fx 10% eller soemthing)? Jeg ønsker at vide dette, fordi jeg overvejer, om de vil få 4 500GB Seagate Barracuda 7200.11 drev, for RAID10 eller en WD VelociRaptor 300GB-drev med en anden 500GB + dykke som sekundære, og til at bakke op på.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hastigheden stigning i RAID 0 (stribe) er ubetydelig til at være ærlige, selv Afklip up to meget hurtigt drev (tror 333gb/platter) og er ikke værd at risikoen for, at hastigheden stiger, når man tænker på, at hvis en går derefter mister du alle dine data. Jeg vil kun nogensinde overveje striping for en high-end gaming rig, for de lidt større loading tider.
|
| |||
| |||
| Jeg ville gå RAID 10 med 4 drev, så hvis 1 går, jeg indtil har alle de data, men jeg stadig få den hastighed stigning i RAID 0, men hvis den er ubetydelig, vil jeg formentlig gå med en VelociRaptor og en 500 GB + interne eller eksterne drev til backup og for enhver ekstra plads jeg får brug for. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Behovet for hurtig harddisk til RAID | thingie2 | Drives & flytbare medier | 20 | 16 februar 2008 01:44 |
| Brug for meget hurtigt svar, overophedning! | Eltocliousus | General Hardware Chat | 8 | 20 januar 2008 10:17 |
| SLI og Fast Memory | TheDoc | CPU, bundkort og RAM | 3 | 25th Dec 2007 15:01 |
| Hurtig opstart | ferrari1 | Virus, Spyware & Sikkerhed | 17 | 28. maj 2007 06:24 |
| Hurtig eller? | mcbee | Off Topic Discussion | 1 | 15. maj 2007 16:23 |
| Thread Tools | |
| |