![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvor mye raskere er RAID0? er det dobbelte, eller er det bare en liten økning (f.eks 10% eller soemthing)? Jeg ønsker å vite dette fordi jeg vurderer, om å få 4 500 GB Seagate Barracuda 7200.11 stasjoner, for RAID10 eller en WD VelociRaptor 300 GB-stasjonen, med en annen 500GB + dykk som sekundære og sikkerhetskopiere til.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hastigheten øke Raid 0 (stripe) er ubetydelig å være ærlig, selv paring up to svært rask stasjoner (tenk 333gb/platter) og er ikke verdt risikoen for at hastigheten øker når du mener at hvis en går da du miste alle dine data. Jeg vil bare noensinne vurdere striping for et high-end gaming riggen, for noe økt lasting ganger.
|
| |||
| |||
| Jeg skulle gå raid 10 med 4-stasjonen, så hvis 1 går jeg till har alle data, men jeg fremdeles få fart økning på RAID 0, men hvis det er ubetydelig, vil jeg sannsynligvis gå med VelociRaptor og en 500GB + intern eller ekstern stasjon for å sikkerhetskopiere og eventuelle ekstra plass jeg trenger. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger raske Harddrive for RAID | thingie2 | Drivere og flyttbare medier | 20 | 16 februar 2008 01:44 |
| Trenger raskt svar, overoppheting! | Eltocliousus | General Hardware Chat | 8 | 20 januar 2008 10:17 |
| SLI og Fast Memory | TheDoc | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 25 desember 2007 15:01 |
| Rask oppstart | ferrari1 | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 17 | 28 mai 2007 06:24 |
| Fast eller? | mcbee | Av Emne Diskusjon | 1 | 15 mai 2007 16:23 |
| Thread Tools | |
| |