![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur mycket snabbare är RAID0? Är det dubbla, eller är det bara en liten ökning (t.ex. 10% eller soemthing)? Jag vill veta detta eftersom jag överväga, om att få 4 500GB Seagate Barracuda 7200.11 enheter för RAID10 eller en WD VelociRaptor 300 GB stor disk med ett annat 500GB + dyk som sekundärt och för att backa upp på.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den snabba ökningen av Raid 0 (rand) är försumbar att vara ärlig, även jämföra upp två mycket snabba diskar (tror 333gb/platter) och inte är värt risken för att hastigheten ökar när man betänker att om man går så du förlorar alla dina data. Jag skulle bara överväga striping för en high-end gaming rig för ökade något lastning gånger.
|
| |||
| |||
| Jag tänkte gå raid 10 med 4-enhet, så om 1 går jag till alla data, men jag fortfarande få fart ökning med raid 0, men om det är försumbart, jag kommer förmodligen att gå med en VelociRaptor och en 500GB + intern eller extern hårddisk för att säkerhetskopiera och för varje extra utrymme jag behöver. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Behöver du snabbt Hårddisk för RAID | thingie2 | Drives & Removable Media | 20 | 16 februari 2008 01:44 |
| Behöver mycket snabbt svar, överhettning! | Eltocliousus | General Hardware Chat | 8 | 20 januari 2008 10:17 |
| SLI och Fast Memory | TheDoc | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 25 december 2007 15:01 |
| Snabb start | ferrari1 | Virus, spionprogram och säkerhet | 17 | 28 maj 2007 06:24 |
| Fast eller? | mcbee | Off Topic Discussion | 1 | 15 maj 2007 16:23 |
| Thread Tools | |
| |