![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag har problem med att installera interna hårddiskar. Datorn är en desktop Dual Xeon 3.06 GHz, och hårddiskar finns två Seagate 7200.16 500GB SATA 16m enheter. Jag vill att man ställer in en RAID1 spegel array, så en 500GB speglar den andra. Jag började med bara en av de två hårddiskar, avlägsna jumper block som begränsar hastigheten från 3 GB / s till 1.5GB / s verksamhet, sätta SATA data och kraftkabel i det, (2 anslutningar i alla), skjuts i en vik och skruvas på plats. Men Windows XP Pro installerat CD sa det inte fanns några hårddiskar upptäckts. Vad ska jag göra? Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Strange, kontrollera inställningar i BIOS se om något behöver förändras.
| |||
| |||
| Uppdatering: Jag kontaktade Visionman, tillverkaren av datorn och hittade allt ut. Det är en bra sak som jag gjorde, eftersom jag behövde förare från platser jag aldrig varit på och vad. De har också informerat mig om att jag behövde köpa ett nytt PCI-kort om jag ville dra nytta av den 3 Gb / s hastighet, så jag gjorde det. $ 76 för dubbel hårddisken hastigheten skall vara en bra affär. Så jag ska bara sätta upp mitt system när det nya kortet anländer. Jag meddelar dig om jag stöter på några problem då, men förhoppningsvis i den manual som följer med bör det räcka. Tack:) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Installera 2x Hårddisk - 1x EIDE & 1x SATA | Murph | Drives & Removable Media | 1 | 27 februari 2009 14:16 |
| Hjälp Installera 2 SATA DVD | Rawimpact | Drives & Removable Media | 3 | 2 februari 2009 10:04 |
| Har du problem med att installera 2000 | robina80 | Windows-operativsystem | 1 | 21 sep 2008 09:07 |
| Problem med att använda IDE-och SATA-enheter med varandra: ( | PavlovPuppy | General Hardware Chat | 5 | 14 februari 2008 01:56 |
| Jag har problem med att installera Sim City 4 | Xavier | Windows-operativsystem | 2 | 26 juni 2007 15:00 |
| Thread Tools | |
| |