mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Installera och formatera ny hårddisk - hjälp ville

Reply

Thread Tools
Old 5 oktober 2007, 14:42
New Member Group

Default Installera och formatera ny hårddisk - hjälp ville

Jag måste sätta en helt ny hårddisk till min Fujitsu amilio m1425 laptop. Kan någon tala om för mig hur du formaterar den nya enheten och när jag slår på den bärbara datorn vad skall jag göra till bios, Måste jag använda fdisk i så fall hur, så i vilket skede ska jag ut på Windows XP och hur - jag är en nybörjare, men med några bra instruktioner Jag vet att jag kan göra detta.

Jag ser fram emot ert svar.

Simon
Old 5 oktober 2007, 16:46
Moderator-gruppen

Du bör ställa in den i ditt BIOS för att starta från en cd, sedan när den ber dig att trycka på valfri tangent för att starta från CD resten är självförklarande verkligen
Den kommer att fråga dig om du vill formatera och installera nya operativsystem och så vidare

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 6 oktober 2007, 04:03
New Member Group

så vad du säger är precis som de nya DARD köra in den bärbara datorn och följ instruktionerna på skärmen?, kommer det automatiskt att ta mig till bios eller måste jag trycker på en knapp på start?

Rgds

Simon
Old 6 oktober 2007, 04:22
Moderator-gruppen

du måste trycka på F8 eller kanske DEL att ange ditt bios på boot skärmen och sedan ställa in den att starta från cd första, som kommer att vara under boot ordning eller något liknande

Old 6 oktober 2007, 04:25
New Member Group

tack socialwarfare Jag ska försöka att
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Instruktioner om hur du formaterar en ny hårddisk eddyjack Drives & Removable Media 5 12 Oktober 2009 07:11
Formatera en extern hårddisk shig Drives & Removable Media 3 5 oktober 2009 07:08
Ett sätt att skapa en partition utan att formatera min hårddisk i Windows 7 Razer Drives & Removable Media 14 18 maj 2009 12:12
Min bok ES 500GB USB-hårddisk inte format metzy75 Drives & Removable Media 4 21 juni 2008 13:15
Hur Formatera en Primär Hårddisk malaz Windows-operativsystem 1 18:e sep 2007 07:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.