mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Installera och formatera ny hårddisk - hjälp ville

Reply

Thread Tools
Old 5 oktober 2007, 14:42
New Member Group

Default Installera och formatera ny hårddisk - hjälp ville

Jag måste sätta en helt ny hårddisk till min Fujitsu amilio m1425 laptop. Kan någon tala om för mig hur du formaterar den nya enheten och när jag slår på den bärbara datorn vad skall jag göra till bios, Måste jag använda fdisk i så fall hur, så i vilket skede ska jag ut på Windows XP och hur - jag är en nybörjare, men med några bra instruktioner Jag vet att jag kan göra detta.

Jag ser fram emot ert svar.

Simon
Old 5 oktober 2007, 16:46
Moderator-gruppen

Du bör ställa in den i ditt BIOS för att starta från en cd, sedan när den ber dig att trycka på valfri tangent för att starta från CD resten är självförklarande verkligen
Den kommer att fråga dig om du vill formatera och installera nya operativsystem och så vidare

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 6 oktober 2007, 04:03
New Member Group

så vad du säger är precis som de nya DARD köra in den bärbara datorn och följ instruktionerna på skärmen?, kommer det automatiskt att ta mig till bios eller måste jag trycker på en knapp på start?

Rgds

Simon
Old 6 oktober 2007, 04:22
Moderator-gruppen

du måste trycka på F8 eller kanske DEL att ange ditt bios på boot skärmen och sedan ställa in den att starta från cd första, som kommer att vara under boot ordning eller något liknande

Old 6 oktober 2007, 04:25
New Member Group