mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Installere en ekstra harddisk cd / dvd-brenner

Reply

Thread Tools
Old 16nde Sep 2008, 22:13
Medlem Group

Default Installere en ekstra harddisk cd / dvd-brenner

Alle som vet om en god link til hvordan du installerer en harddisk.
Dessuten ville jeg må installere Windows på at HD også? Det viktigste formålet er å lagre data på, og ikke tresko opp mitt primære. Ønsker du også liste måter partioning harddisken til å lagre kan si: pics, store dokumenter, rar filer, osv. slik at de hvert sitt bestemmelsessted.

Takk på forhånd,

MPenney
Old 17nde Sep 2008, 00:19
Donor Group

Hi mpenney

Trygg på at dette er en enkel operasjon uten å installere, men du må ta noen forholdsregler.

Den enkle løsningen er en usb ekstern, men hvis du ønsker interne deretter den vanskeligste delen er vanligvis manøvrere den nye stasjonen på plass. Noen tilfeller gjør dette lettere enn andre.

Forutsatt disse diskene er IDE, hovedkort vanligvis har to IDE (PATA) kontakter, og du vil se en stropp i går fra eksisterende HDD til en kontakt. CD-stasjonen har en annen stroppen går til andre, eller de kan uvanlig dele en stropp.

Hvis du ser en annen kontakten på stroppen går til HDD, din jobb er enklere, ellers må du kjøpe en IDE-kabel med to på.

Nå Danger! Det er to måter å koble til 2 disker til en kabel. I ett, og du hopper en slik master og en som slave. I de andre du jumper både kabel velge og koble dem til riktig kontakt. Den eksisterende stasjonen være hovedkontoen, så tryggeste er å jumper at master, hva den er nå. Instruksjonene er trykt på stasjonen, med konfigurasjoner stemplet MA, SL, CS og henviser til en gruppe av nåler på slutten. Den jumpers er små collars at klippet av og kort ut to pinner.

Start PC-en og sørge for at det fungerer OK. Nedstengt.

Nå hopper den andre stasjonen som slave, og koble den til den andre kontakten på IDE-kabel. Du trenger en ekstra strømkontakt også. Hvis du ikke kan se en, kan du kjøpe en dobbler for pence. Den poiwer koblere er vanligvis meget stiv å plugge i.

Det er den første delen ferdig! Du kan nå videre til formatering og partisjonering.

ADVARSEL: Hvis du ikke jumper riktig kan du miste alle dine data!

http://www.helpwithpcs.com/upgrading...new-hard-drive

Old 17nde Sep 2008, 15:41
Medlem Group

Hvordan gjør jeg det partisjonering
Old 17nde Sep 2008, 15:51
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by mpenney View Post
Hvordan gjør jeg det partisjonering
Du kan få noen programvare som partisjon Magic eller Acronis Disk Director, eller bruke en Linux distro som Gparted og brenne den på en CD, og deretter oppstart av det.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 18nde Sep 2008, 12:50
Medlem Group

Er det ikke en manuell måte å partion stasjonen?
Old 18nde Sep 2008, 14:51
Moderator Group

Hva mener du?

Old 21. sep 2008, 07:14
Donor Group

Du vet, med saks!

Er det noen spesiell grunn til at du vil partisjonere stedet for å bruke egne mapper? Du kan fortsatt kart stasjonsbokstavene til mapper.

Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Main OS Ikke gjenkjent Etter Installere Sekundær OS på en annen harddisk. tmockingbird Windows-operativsystemer 5 18 april 2009 03:13
Installere Windows på en Laptop med ekstern harddisk JOHN1944 Windows-operativsystemer 4 13 februar 2009 18:11
Hjelp til å installere en ny harddisk Broncofans General Software Chat 2 22 nov 2008 14:51
Installere en SATA harddisk eparkes8 Drivere og flyttbare medier 4 8 januar 2008 00:13
Ps3 ekstra harddisk 9kelad PC & Console Gaming 7 31 desember 2007 08:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.