![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Den som känner till en bra länk för instruktioner för att installera en hårddisk. Dessutom skulle jag behöva installera om Windows på att HD också? Det främsta syftet är att spara uppgifter om och inte täppa mitt primära en. Skulle ni också lista sätt att partioning hårddisken för att lagra kan säga: bilder, stora dokument, rar-filer, etc. så att de alla har sin egen destination. Tack på förhand MPenney |
|
| |||
| |||
| Hej mpenney Vara säker på att detta är en lätt drift utan installera, men du måste ta några försiktighetsåtgärder. Den enkla lösningen är en usb yttre, men om du vill interna sedan den svåraste delen är vanligtvis manövrerings den nya enheten på plats. Vissa fall göra det lättare än andra. Förutsatt att dessa hårddiskar är IDE, moderkort har oftast två IDE (PATA) kontakter och ni kommer att se ett band inuti kommer från befintliga hårddisken till en kontakt. CD-enheten kommer att ha ett annat band som går till den andra, eller så kan de ovanligt dela bandet. Om du ser en annan kontakt på bandet att gå in på hårddisken, ditt jobb är enklare, annars behöver du köpa en IDE-kabel med två på. Nu FARA! Det finns två sätt att ansluta 2 enheter till en kabel. I en, du hoppare en som master och en som slave. I de andra du hoppare både kabel välja och koppla dem till rätt kontakt. Dina befintliga enheten måste vara mästare, så säkrast är att hopparen att som befälhavare, vad det är nu. Instruktioner är tryckta på enheten, med konfigurationer märkta MA, SL, CS och hänvisar till en grupp av stiften på slutet. De hoppare är små kragar att klämma på kort och två stift. Starta om datorn och se till att det fungerar OK. Stäng av. Nu hoppare den andra enheten som slave och koppla in den till den andra kontakten på IDE kabeln. Du kommer att behöva en extra strömkontakten också. Om du inte kan se en, kan du köpa en Dubbleraren för pence. Den poiwer kontakter i regel är mycket hård att koppla in Det är den första delen klar! Du kan nu framsteg till formatering och partitionering. VARNING: Om du inte hoppare korrekt kan du förlora alla dina data! http://www.helpwithpcs.com/upgrading...new-hard-drive
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Hur gör jag partitioneringsplanen |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan få vissa program som Partition Magic eller Acronis Disk Director, eller använder en Linux distributioner gillar Gparted och bränna den på en CD och sedan uppstarten av det.
|
| |||
| |||
| Finns det inte en manual till partion satsningen? |
|
| |||
| |||
| Vad menar du?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Du vet, med sax! Finns det någon särskild anledning till varför du vill partitionera stället använda separata mappar? Du kan fortfarande karta enhetsbokstäver till mappar.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |