![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, Jag har precis avslutat byggnad mitt 1:a dator och jag skulle vilja veta hur man installerar hårddisken, jag har installerat i till ärendet och ansluten till moderkortet, men jag skränande installera någon programvara för att jag inte har ett operativsystem på det . Det brukar jag installera OS eftersom det spelar ingen tror att det finns en hårddisk där. någon hjälp skulle vara välkomna tack. |
|
| |||
| |||
| hej för att du moderkort bör stödja Sata hdd punkt: eftersom ingenting är Imposible kan du installera en Sata hdd på gamla datorer P4 & så vidare ...! enda du behöver är en IDE till SATA kabel Håll dig med kompis Goodluck |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du har en diskettenhet kan du hamna på SATA-drivrutiner från ditt mobo disken och lägga dem på en diskett. Jag antar att du försöker installera en icke SP2 version av XP ....... kommer det att finnas ett budskap rätt i början av installationen där du ombeds att drabbas F6 för att installera tredje part drivrutiner finns här:
http://pcsupport.about.com/od/operat...llxpnew1_3.htm Om du inte har några Diskettenhet eller cannoot krok ett högst tillfälligt, kan du använda nlite att slipstream SP2 och din SATA-drivrutiner. Ta en titt här för gratis nedladdning: http://www.nliteos.com/ Detta gör att du kan skapa en ny XP-skiva med SP2 och SATA Drivers integrerade. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Se SATA är aktiverat i BIOS som jag har gjort det misstaget själv. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Koppla den till PSU? : p
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| SATA-hårddisk Kopiering | Thunda | Drives & Removable Media | 3 | 11 november 2009 16:33 |
| Installera Sata DVD-enhet med Sata hårddisk Konfigurationer Frågor | P5200 | Drives & Removable Media | 2 | 3 mars 2009 07:56 |
| Installera 2x Hårddisk - 1x EIDE & 1x SATA | Murph | Drives & Removable Media | 1 | 27 februari 2009 14:16 |
| Sata Hårddisk problem | twiggs396 | Drives & Removable Media | 3 | 7 februari 2008 16:16 |
| SATA hårddisk inte fungerar | Zen2007 | Drives & Removable Media | 11 | 8 august 2007 04:57 |
| Thread Tools | |
| |