mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Ipod Nano USB Device inte igen

Reply

Thread Tools
Old 24 april 2007, 06:38
New Member Group

Default Ipod Nano USB Device inte igen

Jag har inte ladda min ipod nano till min laptop. Det är en Fujitsu Siemens bärbar dator som kör Windows XP.

Vi följde instruktionerna till laod Installera Software CD-ROM-skivan innan du ansluter iPod själv. Whenw e var ombedd att sedan ansluta ipod det sa "USB Device inte erkänd" och det är inte erkänd i Enhetshanteraren. Samma sak hände när jag försökte koppla samma iPod med samma installation cd till en annan dator.

Vi kunde installera iTunes mjukvara och använda detta.

Finns det någon som vet varför detta händer? Jag har hört innan att iPod inte är kompatibla om du har några andra musikprogram installerat (vi har här i form av Windows Media Player), men vi försökte rmemoving all sådan programvara och det gjorde ingen skillnad.
några idéer????
Old 24 april 2007, 08:36
Givargruppen

Prova detta:

Först gör du en hård återställning av din iPod. (Jag tror att ni håller du spela och tryck sedan på menyn).

bort itunes helt.

Kontrollera att iPod inte är ansluten till din lappy och installera iTunes (se dess version 7, om du havnt fick man hämta den från Internet).

Då, när du blir ombedd, ansluter iPod till lappy.

Vissa iPod har problem med tidigare versioner av iTunes. Även de hårda återställa bör ta hand om andra frågor om installation V7 i itunes inte löser det.

Om det inte fungerar att skicka tillbaka och jag kommer göra mitt bästa för att hjälpa.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 24 april 2007, 08:44
New Member Group

Tack för ditt förslag. Jag försökte det, men det händer inget alls på skärmen om jag trycker på någon knapp på min ipod. Jag antar att batteriet har gått ner .... När den är ansluten till en dator gör en krigslist surrande / tickande ljud, som jag antar är batteriet snurr upp? Ingenting visas på skärmen även om ,.,,,,
Old 24 april 2007, 09:03
Administrator Group

Jag hade exakt samma problem på min 1:a jobbet i morse.

Detta budskap "USB Device inte erkänns" kanske inte är relaterade till din iPod kan det vara relaterade till faktiskt USB-portar, prova en annan USB-enhet som en digitalkamera eller pennan enhet för att bekräfta dess hamnar.

Till slut jag monterade en USB PCI-kort för att komma runt problemet som jag tycker att de viktigaste hamnarna var bara fel, Enhetshanteraren visade inga problem.

En USB-PCI-kort är i princip en add-on-kort som går inne i datorn för att lägga till fler USB-portar på baksidan.

De är billiga (£ 15) och det var billigare än att leka med fönster i en timme och laddning min kund denna kurs

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 april 2007, 09:08
New Member Group

Tack, ja det verkar som det är USB-kabeln som följde med iPod som är felaktig. Jag triedf det med en kompis kabel och det fungerar bra nu. Tack för din hjälp!
Old 24 april 2007, 15:40
Givargruppen

Blinkin "Eck, kan inte fatta att jag missade det.: D

Ursäkter CM.

-Kanoakavirus
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Nya iPod nano 5th Generation Video till dator och DVD till iPod? nulyjeyo Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 1 3 november 2009 16:18
USB-enhet inte igen ... Vad USB Anordning? Haun Windows-operativsystem 3 19 februari 2009 18:08
Snälla Hjälp Ipod Nano driver mig till vansinne olliep13 Multimedia & Codecs 9 14 juni 2008 18:39
USB-enhet inte igen yvonnet Drives & Removable Media 2 7 august 2007 10:51
Mouse Problem-USB-enhet inte känns igen (mini optisk mus) stankanovic General Hardware Chat 12 20 juni 2007 11:02
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.