![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er offisielt. Toshiba gjort en uttalelse som sier, "det vil ikke lenger utvikle, produsere og markedsføre HD DVD spillere og opptakere. Opphør av spilleren og opptakere er målrettet for mars 2008. Volum produksjon av HD DVD-diskstasjoner for PCer og spill vil ende opp i samme tidsrom. Men Atsutoshi Nishida, konsernsjef i Toshiba Corporation sa at Toshiba vil "fortsette å vurdere plasseringen av bærbare PCer med innebygd HD DVD-stasjoner." That's it folkens, formatet krigen er over, Blu-ray har vunnet. Full pressemelding etter pause.
Oppdatering: Dessuten sier "ingen planer om å gå Blu-ray under Q & A, Toshiba forpliktet til stockpiling HD DVD innspilling media for de som eier HD DVD opptakere. Disse vil bli solgt på nettet. Som for fremtidig HD DVD software versjoner, Mr. Nishida bare kunne si, "det var ikke vår virksomhet kan vi ikke forutsi sin virksomhet." Oh really? Er mangelen på nye titler på en død plattformen så vanskelig å forutse? Toshiba lanserer behandling av HD DVD Businesses 19 februar 2008 Selskapet fortsatt fokuserer på Championing Consumer Tilgang til High Definition Content TOKYO - Toshiba Corporation lanserte i dag at det har foretatt en grundig vurdering av sin overordnede strategi for HD DVD og har besluttet vil det ikke lenger utvikle, produsere og markedsføre HD DVD spillere og opptakere. Vedtaket er gjort etter siste store endringer i markedet. Toshiba fortsetter imidlertid å gi full kundestøtte og etter-sales service for alle eiere av Toshiba HD DVD-produkter. HD DVD er utviklet for å tilby kundene tilgang til en rimelig pris for høy kvalitet, høy definisjon og forberede dem for digital konvergens morgendagens hvor fusjon av forbrukerelektronikk og IT vil fortsatt fremgang. "Vi nøye vurdert de langsiktige konsekvensene av å fortsette den såkalte 'neste generasjons format war", og konkluderte med at en rask avgjørelse best vil hjelpe markedet utvikler, sa Atsutoshi Nishida, konsernsjef i Toshiba Corporation. "Selv om vi er skuffet for selskapet og enda viktigere, for forbruker, det virkelige masse markedet mulighet for HD-innhold fortsatt untapped og Toshiba er både i stand og besluttet å bruke vårt talent, teknologi og immaterielle rettigheter til å gjøre digital konvergens realitet. " Toshiba vil fortsette å føre innovasjon, i et bredt spekter av teknologier som vil drive masse markedet tilgang til HD-innhold. Disse inkluderer høy kapasitet nog flashminne, small form factor harddisker, neste generasjon prosessorer, visuell prosessering og trådløse og kryptering teknologier. Selskapet forventer å gjøre kommende kunngjøringer rundt strategiske fremgang i disse konvergens-teknologier. Toshiba vil begynne å redusere forsendelser av HD DVD spillere og opptakere til detaljhandel kanaler, med sikte på opphør av disse virksomhetene innen utgangen av mars 2008. Toshiba også planer om å avslutte volum produksjon av HD DVD-diskstasjoner for slike programmer som PCer og spill i samme tidsrom, men vil fortsette å gjøre innsats for å møte kundenes krav. Selskapet vil fortsette å vurdere plasseringen av bærbare PCer med innebygd HD DVD-stasjoner i den generelle PC virksomhet i forhold til framtidige markedet etterspør. Denne beslutningen vil ikke påvirke Toshiba satsing på standard DVD, og selskapet vil fortsette å markedsføre konvensjonelle DVD spillere og opptakere. Toshiba har tenkt å fortsette å bidra til utviklingen av DVD-industrien, som medlem av DVD Forum, en internasjonal organisasjon med rundt 200 medlemsbedrifter, forpliktet til diskusjon og definering av optimal optisk plateformatene for forbrukeren og beslektede bransjer. Toshiba også til hensikt å opprettholde samarbeidsstudie forhold til selskaper som sammen med Toshiba i arbeidet med å bygge opp HD-DVD-markedet, inkludert Universal Studios, Paramount Pictures og DreamWorks Animation og store japanske og europeiske innholdsleverandører på underholdning side, samt ledere i IT-bransjen, inkludert Microsoft, Intel og HP. Toshiba vil studere mulig samarbeid med disse selskapene for fremtidige forretningsmuligheter, bruke mange ressurser som genereres gjennom utvikling av HD DVD. Min System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| ikke dette en stund siden? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| yeh men jeg tror denne erklæringen av Toshiba er det spikeren i kista
Temperaturen inne i denne apple pie er over 1000 grader. Hvis jeg presse den, et jetfly av smeltet Bramley apple vil sprute ut. Kunne gå veien, kunne gå min. Uansett, en av oss går ned! Min System: Min
|
|
| |||
| |||
| Kanskje det fordi jeg er ikke interessert i HD eller blue ray, men kan noen forklare forskjellen? Ive spurt annet var, men alt jeg fikk var "blue ray eier HD-spillere", og Google var ikke mye hjelp. |
|
| |||
| |||
| Blu ray er større og hadde mer film selskapets backing det slik HD DVD gikk ned hiland Toshiba har nå sluttet å lage dem. Blu ray har 25gb (single laver) 50gb (Dual Layer) HD DVD har 15 GB (single layer) 30 GB (dual layer) |