mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Att flytta en mdadm RAID5 array med 6x500gb diskar

Reply

Thread Tools
Old 12 juni 2009, 08:23
New Member Group

Default Att flytta en mdadm RAID5 array med 6x500gb diskar

Här är mitt problem. Jag har en mdadm RAID5 array med 6x500gb enheter. Jag ska uppgradera samlingen till 4x1tb drivanordningar.

Det enda sättet jag kunde tänka på att bevara uppgifter är att gå en annan maskin, skapa nya array, överföring av data, och ersätta den ursprungliga kedjan.

Min första fråga är, är detta möjligt. Jag vet att jag kan setup allt och överföra data, men kan jag flytta en mdadm software raid från en maskin till en annan? och i så fall hur.

Det andra är det ett bättre sätt att bevara uppgifterna? Jag har en känsla av det, men jag hittar den inte just nu.

Tack,
Old 12 juni 2009, 08:51
Givargruppen

Default Att flytta en mdadm RAID5 array med 6x500gb diskar

Jag är inte rätt upp på RAID osv är kommer jag inte påstå detta är ett definitivt svar.

Men du kan bara skapa en bild av varje hårddisken setup den nya kedjan, och extrahera filerna från det. Iso i den nya kedjan?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp! Försöker Återställ RAID0 Array på A8N-SLI lukeflegg Drives & Removable Media 3 8 juli 2009 23:13
Snabba spel förbättrar färdigheter för långsammare flyttar spel! NeuroDrive PC & Console Gaming 1 4 februari 2009 04:19
Hej flyttar till AZ från OH metzger88 Presentera dig här 5 25 november 2008 14:56
DVD-enheter erkänns som cd-enheter? Axegrinder Drives & Removable Media 5 19 januari 2008 14:05
RAID0 eller RAID5? dubs89 Drives & Removable Media 3 8 januari 2008 15:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.