![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej Jeg har en gammel comp, Athlon XP 3000 112GB 2G Ram osv., og en endnu ældre 20 GB harddisk, som jeg ønsker at tilføje til det system, så jeg kan retrive nogle gamle filer. Men "Min computer" vil ikke engang vise harddisk. Jeg har den magt og IDE kabel sluttet og indstille jumper til slave, men det bare plejer vist. Er det, fordi det gamle drev er Win 98 og nuværende er XP? Kan u guys tyder noget, der kan hjælpe mig? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Første få det viser i BIOS derefter tildele den et drevbogstav.
| |||
| |||
| Tak UI kan nu læse drev. Vil bare gerne vide, om jeg kunne overføre disse filer til mit nuværende drev eller vil, som skaber et problem med FAT32 blive bragt over til et NTFS-drev? Tak igen makker |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Der er ingen partition type problem, når filerne er synlige they're bare filer.
| |||
| |||
| Cool, er du velkommen. |
|
| |||
| |||
| Hej igen folkens Jeg har et nyt problem, jeg har virus scannet min gamle drev jeg havde noget lignende 22 virus på det, jeg har siden slettet disse (jeg tror). Jeg har også har slettet nogle af de vinduer installationsfilerne for at frigøre plads. Det problem, jeg har nu, er min computer ikke vil bootup, når de gamle drev er sat i. Det vil gå igennem den indledende scanning ram for erors afsløre IDE-drev, men det aldrig bliver til den blå XP skærm med logoet. Det vil bare hænge på en blank sort skærm. BIOS er konfigureret til automatisk opdage den primære slave drev. Gør noget, at jeg har gjort for at køre forklare, hvorfor dette er sket? Tak igen |
|
| |||
| |||
| Ikke at jeg kan regne ud, nej. Nogle gange er du nødt til at sætte et drev tilbage i at kunne komme til BIOS for at indstille drevet til "No Drive" og derefter magt ned for at fjerne det, men du gør det den anden vej om. Du siger, at med de gamle drev ud af dit system starter op, men med det i det får tidligere BIOS og derefter hænger? Hvis det er så, hvad jeg kan foreslå, er at starte med køre ud og kigge under Diskhåndtering til at se, om noget viser sig at der ikke må. På en knivspids De kunne gøre i Kontrolpanel / System og slette slave disk controller, lad det re-installere, når du genstarter med den gamle drev tilbage på plads. Hvad sker der, hvis du bruger BIOS "scan for drev" og acceptere, med den gamle drev i? Betyder det sæt det ordentligt som det primære slave? Jeg er sikker på, at ville gøre nogen forskel i forhold til XP selv. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv slaving det på det sekundære Kanal og se, hvad der sker.
| |||
| |||
| Bare for at opdatere, selv når jeg justere det primære slave til "Ingen" PC vil ikke starte op, hvis det gamle drev er stadig sluttet med molex strømstikket. Betyder dette, PC forsøger at starte op fra den gamle harddisk, når molex er tilsluttet det selvom bios er sat til oprindelige HDD, der fulgte med pc'en. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor man arbejder lidt over en dag siden, og nu er det plejer. Tak |
|
| |||
| |||
| Det kan være, at du uforvarende jumbled jumperne og de er ikke master / slave noget længere, og du har ikke bemærket. Det er muligt din PSU er udloeber selvom jeg ikke bryder sig tilfældigheder. Det er muligt, du har knust en nål i en af de harddiske med IDE-kabel, som du måske skele tæt og sørg they're all opsætte. One's betød at mangle så kig kablet for at se, hvilke det er. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Min computer vil ikke genkende min harddisk | joreel | Drives & flytbare medier | 0 | 15 juni 2009 08:52 |
| Ekstern harddisk ikke bliver anerkendt af min computer | kenreidy | Drives & flytbare medier | 8 | 16 april 2009 07:52 |
| Kørsel af en harddisk fra en computer på en anden | zenit84 | Drives & flytbare medier | 1 | 2 januar 2008 06:54 |
| Installere XP fra Computer tilbage op på ny harddisk | Omer | Windows-operativsystemer | 9 | 2 august 2007 02:35 |
| Harddisk Problem - Hvorfor kan man ikke min computer acceptere alle mine harddiske? | Computer Spec | General Hardware Chat | 8 | 15. sep 2006 03:14 |
| Thread Tools | |
| |