mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Maskinen min vil ikke vise en gammel harddisk

Reply

Thread Tools
Old 15 april 2008, 14:58
Medlem Group

Default Maskinen min vil ikke vise en gammel harddisk

Hei
Jeg har en gammel komp, Athlon XP 3000 112GB 2G Ram etc, og en enda eldre 20GB harddisk som jeg ønsker å legge til systemet slik at jeg kan retrive noen gamle filer. Men "My computer" ikke engang vise harddisk. Jeg har makt og IDE-kabelen plugges inn og sette jumperen til slave men bare wont show up. Er det fordi den gamle stasjonen er Win 98 og strøm er XP?
Kan u guys foreslå noe som kan hjelpe meg?
Old 15 april 2008, 15:10
Administrator Group

Først får det vises i BIOS så tilordne en stasjonsbokstav.

Dette skal bidra til: http://support.microsoft.com/kb/309000

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 15 april 2008, 15:53
Medlem Group

Thank ui kan nå lese stasjonen.
Ville bare vite om jeg kunne overføre disse filene til min nåværende stasjon eller vil det skape et problem med FAT32 ble brakt over til en NTFS-stasjon?
Takk kompis
Old 15 april 2008, 16:44
Donor Group

Det er ingen partisjon type problem når filene er synlig de er bare filer.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 15 april 2008, 17:11
Administrator Group

Cool, er du velkommen.
Old 16 april 2008, 02:57
Medlem Group

Hei igjen folkens
Jeg har et nytt problem jeg har viruset skannes min gamle stasjonen jeg hadde noe sånt som 22 virus på den, jeg har siden slettet disse (tror jeg).
Jeg har også har slettet noen av Windows-installasjonsfilene for å frigjøre plass.
Problemet jeg har nå er min maskin, vil ikke bootup når den gamle stasjonen er plugget i. Den vil gå gjennom den første skanningen ram for erors oppdage IDE disker men aldri får den blå XP skjermen med logo. Det vil bare henge på en blank svart skjerm. BIOS er konfigurert til å automatisk oppdage den primære underordnede stasjonen.
Gjør noe som jeg har gjort for å drive forklare hvorfor dette har skjedd?
Takk igjen
Old 16 april 2008, 08:13
Donor Group

Ikke at jeg kan regne ut, nei. Noen ganger må man sette en stasjon på igjen for å kunne få til det BIOS å stille stasjonen til "No Drive" og deretter slå til å fjerne den, men du gjør dette den andre veien om.

Du sier at med den gamle stasjonen ut systemet støvler, men med det i det blir siste BIOS og henger? Hvis det er dette alt jeg kan foreslå er å starte opp med drive ut og se under Diskbehandling å se om noe dukker opp som ikke skal. På et snev du kan gjøre i Kontrollpanel / System og slette slave disk kontrolleren, la den re-installere når du starter med den gamle stasjonen tilbake på plass.

Hva skjer hvis du bruker BIOS "skanne etter stasjoner" og godta, med den gamle stasjonen i? Betyr det sett det riktig som primær slave? Jeg er sikker på at gjør ingen forskjell på XP skjønt.
Old 16 april 2008, 10:49
Donor Group

Prøv slaving det på Sekundær Channel og se hva som skjer.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 16 april 2008, 23:49
Medlem Group

Bare for å oppdatere, selv når jeg justere primære slave til "Ingen" PCen ikke vil starte på nytt hvis den gamle stasjonen er fremdeles koblet med Molex strømkontakt. Betyr dette at PC forsøker å starte opp fra den gamle harddisken når Molex er koblet til det selv om BIOS er satt til opprinnelige HDD som fulgte med PCen.
Jeg kan ikke forstå hvorfor det ble jobbet litt over et døgn siden, og nå er det wont.
Takk
Old 17 april 2008, 04:16
Donor Group

Det kan være at du utilsiktet jumbled den jumpers og de ikke er master / slave lenger, og du har ikke lagt merke til. Det er mulig at PSU er utløper om jeg misliker tilfeldigheter. Det er mulig du har knust en nål i en av stasjonene med IDE-kabel, kan du myse nært og sørge for at de alle oppreist. Ett er ment å være mangler så sjekk kabelen for å se hvilke det er.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Min datamaskin vil ikke gjenkjenne min harddisk joreel Drivere og flyttbare medier 0 15 juni 2009 08:52
Ekstern harddisk som ikke er anerkjent av min datamaskin kenreidy Drivere og flyttbare medier 8 16 april 2009 07:52
Kjører en harddisk fra en datamaskin på en annen zenit84 Drivere og flyttbare medier 1 2 januar 2008 06:54
Installere XP fra datamaskinen tilbake på ny harddisk Omer Windows-operativsystemer 9 2 august 2007 02:35
Harddisken Problem - Hvorfor kan ikke min datamaskin godta alle mine harddisker? Computer Spec General Hardware Chat 8 15nde sep 2006 03:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.