![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Holy crap jeg justeret jumper på slave uden held. Så nu når slave er indstillet til Ingen uden strøm tilsluttet den siger "Disk Boot fiasko Insert system disk og tryk enter" Hvorfor er det at gøre dette, når føreren er stadig sat til min pc's oprindelige drev. Jeg afbrudt den molex og IDE kabel og indstille slave til manuel og så den siger "Primær slave harddisk mislykkes" og "Tryk F1 for at fortsætte" Trykket F1 og det tog lang tid at starte, der er, hvordan jeg endelig fået her. Tror du, at et system gendanne ville helbrede mine problemer? |
|
| |||
| |||
| Dens tager mig 10 min til at starte op nu. Jeg ønsker blot at gå tilbage til normal skrue de gamle drev, kan nogen fortælle mig, hvordan jeg kan gå tilbage til default please? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis jeg var nødt til at gætte - og det er et vildt gæt - din BIOS eller XP øjeblikket mener din 120GB drev er 16-bit i stedet for 32-bit, der har opgivet rating under dine ændringer og ikke er tilbøjelige til at sætte det tilbage, hvor det burde at være.
Var det min, ville jeg slukke og trække stikket ud, tjekke 120GB har ingen bøjede ben, er kaptajn og på den primære IDE-kabel, tjekke CD / DVD er MASTER og på den sekundære IDE-kabel, fjerne uret batteriet fra bundkortet i 60 sekunder, og erstatte det (at rydder CMOS-hukommelsen, der besidder den BIOS-indstillinger - der er andre måder, der involverer floppy boot-programmer eller Jumper En faffing men vi vil undgå dem) Tilslut, boot til BIOS (det vil tvinge dig derinde, det ikke har nogen dato og klokkeslæt), tryk uanset funktionstast den beder dig om at, indstille dato og klokkeslæt, skal du lade alle drev på AUTO ved at trykke på "indlæse DEFAULT (eller SAFE) indstillinger "funktionstast og gemme og afslutte. Mener, at få dig tilbage til opstart på en rimelig hastighed? Hvis det gør vi kan nulstille alle overskydning hurtigere hukommelse adgang hastigheder i BIOS senere, men de er ubetydelige i forhold til, at 16-bit indstilling, hvis det er hvad det var. Hvis det er, hvad det var ikke så er vi måske nødt til at finde den indstilling i Kontrolpanel / System / Egenskaber og vælge fanen Hardware. Klik på Enhedshåndtering knappen. Udvid indgangstermen IDE / ATAPI-controllere. Vælg den primære kanal, og klik på Egenskaber og derefter vælge den Avancerede indstillinger fane. For hver enhed på listen, ændre overførselstilstanden til "DMA, hvis det er muligt." Gentag processen for den sekundære kanal, skal du klikke på OK for at komme hele vejen ud og derefter genstarte. Har alle at sluppet af de ti-minutters boot tid? Mit system: Tim
|
|
| |||
| |||
| De fælles markedsordninger batteri trick hjalp en smule, men er stadig tager længere tid derefter før at starte og systemets ydeevne er alittle træge. Og for nogle grunde på post skærmen hele skærmen udgave er fuzzy og sløret, men så snart det bliver fortid, at alt er fint. |
|
| |||
| |||
| POST skærmen sløring ringer ingen klokker med mig. Jeg formoder, du har kontrolleret "DMA, hvis det er muligt" indstillinger. Hvis du får http://belarc.com/free_download.html det kan fortælle dig i detaljer, hvad dit bundkort og hukommelse er. Vi har brug for at vide, at for at kunne indstille hurtigere latenstid indstillinger i BIOS for at få maskinen til sin optimale indstillinger. Hvis du ikke ved, hvad det fortæller dig, kopier / indsæt den første linjer ned til, hvor det bliver besat af software. |
|
| |||
| |||
| Avancerede indstillinger for mine primære IDE er "DMA, hvis til rådighed" for enheden 0 med en løbende overførsel tilstand af "PIO". Enhed 1 "DMA, hvis availabble", aktuelle overførsel mode "Ikke relevant. Avancerede indstillinger for sekundære IDE for Enhed 0 er "DMA, hvis tilgængelige" aktuelle overførsel mode "Ultra DMA-tilstand 2", som er nøjagtig det samme for Enhed 1. |
|
| |||
| |||
| Der er dit synder derefter. Uanset's tvinge master IDE til PIO i stedet for DMA er smide i papirkurven din hastighed. Prøv at bytte kabler, måske er det kinked i fortiden, og det ikke kan håndtere de tilladte overførsel hastighed. Jeg kan ikke simulere, hvad der er foran dig, så jeg kan ikke se, hvad du kan justere for at skifte tilbage til DMA men det er dit mål. Hvis man læser den tråd, som har XP foran dem de kunne gå ud og finde den rette pull-down listen, eller afkrydsningsfeltet. |
|
| |||
| |||
| A7N8X2.0 REV2. 2048 Megabytes Installed Memory Slot 'DDR1 "har 1024 MB Slot 'DDR2' har 1024 MB Slot 'DDR3 »Der er ingen Disse moduler er 1G 184 pin unbuff DIMM 128MX64 DDR PC3200 hvis det hjælper. |
|
| |||
| |||
| Byttes kabler med ingen ændring i ydeevne. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Der er en kendt fejl i XP, hvorved DMA indstilling vil vende tilbage til PIO, efter flere forgæves læst forsøg og derefter vil forblive der.
Prøv at gå til Enhedshåndtering mangler / IDE ATA ATAPI Controllers, skal du højreklikke på Primary Channel og vælg "Fjern", bekræfte dit valg og derefter genstarter pc'en. Nu skal du kontrollere, om den Enhed 0 er sat til DMA. Hvis det ikke er så kan der være en fejl med din IDE kabel, som stedet sagde, eller det kan være tegn på, at din harddisk går dårligt. Når alt dette er sagt, kan det ikke hjælpe med langsomme boot op gange, hvis problemet er før XP, som denne indstilling kun gælder for XP ..... men det vil bestemt hastighed tingene op fra det punkt, hvor XP er. indlæses. Mit system: Hjem Build
|
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Min computer vil ikke genkende min harddisk | joreel | Drives & flytbare medier | 0 | 15 juni 2009 08:52 |
| Ekstern harddisk ikke bliver anerkendt af min computer | kenreidy | Drives & flytbare medier | 8 | 16 april 2009 07:52 |
| Kørsel af en harddisk fra en computer på en anden | zenit84 | Drives & flytbare medier | 1 | 2 januar 2008 06:54 |
| Installere XP fra Computer tilbage op på ny harddisk | Omer | Windows-operativsystemer | 9 | 2 august 2007 02:35 |
| Harddisk Problem - Hvorfor kan man ikke min computer acceptere alle mine harddiske? | Computer Spec | General Hardware Chat | 8 | 15. sep 2006 03:14 |
| Thread Tools | |
| |