mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Maskinen min vil ikke vise en gammel harddisk

Reply

Thread Tools
Old 17 april 2008, 09:41
Medlem Group

Default Maskinen min vil ikke vise en gammel harddisk

Holy crap i justert jumperen på slave uten hell. Så nå når slave er satt til ingen uten strøm koblet det står
"Disk Boot svikt Sett system disk og trykker Enter"
Hvorfor er det å gjøre dette når de mestrer fremdeles satt til PCen opprinnelige stasjonen.
Jeg koblet fra Molex og IDE-kabelen og sette slave til manuell, og det står
"Primary slave harddisken svikter" og "trykke F1 for å fortsette"
Trykket F1 og det tok ganske lang tid å starte opp som hvordan jeg endelig kom hit.
Tror du et systemgjenopprettingspunkt ville kurere mine problemer?
Old 18 april 2008, 05:50
Medlem Group

Its tar meg 10 minutter å starte opp nå. Jeg vil bare dra tilbake til normal skru den gamle stasjonen, kan noen fortelle meg hvordan jeg kan gå tilbake til standard kan du?
Old 18 april 2008, 08:18
Donor Group

Hvis jeg måtte gjette - og det er en vill gjetning - BIOS eller XP tiden tenker din 120GB stasjon er 16-bit i stedet for 32-bit, har falt til vurdering under endringene og ikke er tilbøyelig til å sette den tilbake til der den burde å være.

Var det min, jeg vil slå og trekk,

se 120GB har ingen bøyde pinner, er MASTER og på den primære IDE-kabel,

se CD / DVD er MASTER og på den sekundære IDE-kabel,

fjerne klokke batteriet fra hovedkortet i 60 sekunder og erstatte den (det klarner CMOS-minnet som holder BIOS innstillinger - det finnes andre måter som involverer Floppy-boot programmer eller Jumper One faffing men vi vil unngå de)

Plugg inn, støvel til BIOS (det vil styrke deg i det, det har ingen dato og klokkeslett), trykker du hva funksjonstasten den ber deg om å angi dato og klokkeslett, lar alle stasjoner på AUTO, trykk på "last DEFAULT (eller SAFE) settings "funksjonstasten og lagre og avslutte.

Betyr det får du tilbake til oppstart til en fornuftig fart? Hvis den gjør det vi kan tilbakestille noen go-raskere minne tilgang hastigheter i BIOS senere, men de er ubetydelige i forhold til at 16-biters innstilling, hvis det er hva det var.

Hvis det er det det ikke var så vi kunne for å finne innstillingen i Kontrollpanel / System / Egenskaper og velg kategorien Maskinvare. Klikk Enhetsbehandling-knappen. Utvid oppføring for IDE / ATAPI-kontrollere. Velg den primære kanalen og klikk på Egenskaper, og velg deretter kategorien Avanserte innstillinger. For hver enhet som er oppført, endre overføringsmodusen til "DMA hvis dette er mulig." Gjenta fremgangsmåten for den andre kanalen, klikk OK for å komme helt ut og deretter omstart.

Har alle som fikk kvitt de ti minutters boot tid?

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 19 april 2008, 08:06
Medlem Group

CMOS-batteriet lure hjalp litt men likevel tar lengre tid da før til oppstart og ytelse er litt svak.
Og for noen grunn til innlegget skjermen hele skjermen er uklar og uskarpt, men så snart den kommer forbi at alt er bra.
Old 19 april 2008, 08:22
Donor Group

POST-skjermen blurring ringer ingen klokkene med meg.

Jeg antar du kontrollert "DMA hvis mulig" innstillinger.

Hvis du får http://belarc.com/free_download.html Den kan fortelle deg i detalj hva hovedkortet og minne er. Vi trenger å vite at for å kunne sette raskere latency innstillingene i BIOS for å få maskinen til den optimale innstillingene. Hvis du er usikker på hvordan det er å fortelle deg, kopier / lim inn de første linjene ned til der det blir besatt av programvare.
Old 19 april 2008, 09:13
Medlem Group

Avanserte innstillinger for mitt primære IDE er "DMA hvis tilgjengelig" for enheten 0 med gjeldende overføringsmodus av "PIO".
Enhet 1 "DMA hvis availabble", gjeldende overføringsmodus "Ikke aktuelt.
Avanserte innstillinger for sekundære IDE for Enhet 0 er "DMA hvis tilgjengelig" Aktuell overføringsmodus "Ultra DMA-modus 2", som er nøyaktig det samme for Enhet 1.
Old 19 april 2008, 09:20
Donor Group

Det er den skyldige da. Uansett står tvinge master IDE til PIO i stedet for DMA er kaste hastigheten din. Prøv å bytte kablene, kanskje det er kinked i fortiden, og det ikke kan håndtere den karakter overføringshastighet. Jeg kan ikke simulere hva som er foran deg, så jeg kan ikke se hva du kan justere å bytte tilbake til DMA men det er ditt mål.

Hvis noen leser tråden som har XP foran dem de kan gå og finne den rette pull-listen eller avmerkingsboksen.
Old 19 april 2008, 09:30
Medlem Group

A7N8X2.0 Rev2.
2048 megabyte Installed Memory

Slot 'DDR1 har 1024 MB
Slot 'DDR2' har 1024 MB
Slot 'DDR3 "er tom
Disse modulene er 1G 184 pin unbuff DIMM 128MX64 DDR PC3200 om det hjelper.
Old 19 april 2008, 10:21
Medlem Group

Swappet kabler med ingen endring i resultatene.
Old 19 april 2008, 10:36
Donor Group

Det er en kjent feil i XP, der DMA innstillingen tilbake til PIO, etter flere mislykkede lese forsøk, og deretter skal bo der.

Prøv å gå til Enhet mangler / IDE ATA ATAPI-kontrollere, høyreklikk Primær Channel og velg "Uninstall", bekrefte valget, og deretter restarte PCen.

Nå kontrollerer om Enhet 0 er satt til DMA. Hvis det ikke da det kan være en feil med IDE-kabel, som spot sa, eller det kan være tegn på at stasjonen går dårlig.

Har sa det, dette kan ikke hjelpe med treg boot up ganger om problemet er før XP, som denne innstillingen bare gjelder XP ..... men det vil sikkert fart ting opp fra det punktet hvor XP er. lastes.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.