![]() |
|
| |||
| |||
| Hej finns det prestanda problem med uppspelning Hi Def filmer från en extern hårddisk. Som jag förstår interna hårddiskar är snabbare sedan yttre. tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du är ansluten till en USB1.1-port kan du inte spela upp Hi Def filmer via den. Om du är ansluten till en USB2 eller FireWire-port kan du. Det gör ingen skillnad vilken disk som finns i de yttre Caddy.
| |||
| |||
| Innebär detta gälla för Bluray och HD DVD-filmer som är starkt kodade? |
|
| |||
| |||
| Hur föreslår ni att något av dessa format på en extern hårddisk? |
|
| |||
| |||
| Hypotetiskt sett om det kunde ske skulle det vara ett resultat fråga? |
|
| |||
| |||
| HD DVD-ROM har ett lager kapacitet på 15 GB och en dual-layer kapacitet på 30 GB. Om man utgår dubbla lager och under förutsättning att det finns minst 2 timmar DVD-material på disken som ger en överföringshastighet av 4.1MB/sec eller 33 Mbit / sek. I värsta XP nedskärningar överföring kapacitet USB2 att 200Mbit/sec så du är väl inom de gränser som finns. Jag håller med om det finns komprimering men som inte behandlas förrän i Datastream råkar i minnet. En Dual Layer Blu-ray-skiva kan lagra 50 GB, nästan sex gånger kapaciteten hos en Dual Layer DVD. så dessa siffror multiplicera med 5 / 3 och du genomsnitt 55 Mbit / sek. Det är fortfarande bara en fjärdedel av dina Microsoft-restricted USB2 bandbredd. Firewire högre kapacitet än USB2. |
|
| |||
| |||
| Tja du vet dina saker tack för yur snabbt svar. Jag antar att detta är hur 360 lägga den kan spela HD DVD. Ok så prestandan blir en fråga av den tid det tar att grafikhårdvara eller avkodning. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Idé: En hårddisk ansluten med eSATA kommer också att arbeta - får en adapter, anslut den till en intern SATA-kortplats och en SATA strömkontakten och du har 3.0Gb / s vilket borde vara mer än tillräckligt. Som tidigare nämnts, andra saker kommer att fungera, men om du verkligen orolig för att det bara kolla och se om du har en SATA-kortplats hands.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag har ett gammalt moderkort jag tycker har en SATA-anslutning i styrelsen men ganska säker på att jag inte har en eSATA port. Kan u post summan länkar i form av SATA-enheter u wer suggestin? tack |
|
| |||
| |||
| Jag vet några brittiska webbplatser, men du bör kunna hitta eSATA driver ganska mycket som helst vid sidan av de traditionella USB sådana. Du kan också ta disken ur inneslutningen tillfälligt och ta bort adaptern medan stringing en eSATA-kabel i stället afaik de flesta av dem är faktiskt SATA-enheter anslutna till en USB-adapter.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |