![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei alle, takk for alle hjelp på forhånd. Alle her synes å være ganske kunnskapsrik, så håper noen kan hjelpe. Min bestemor har en fem år gammel eMachines skrivebordet. Stasjonen gikk dårlig, så jeg kjøpte i interne pioner enhet som en erstatning på Best Buy. Jeg unplugged kraft, sprakk åpne sak, unplugged kraften og IDA kabel fra den gamle stasjonen, og deretter plasserte den nye stasjonen i. Alt matchet opp, inkludert spenningen spesifikasjoner på strømledningen. Dessverre, til tross for følgende hva syntes å være god retninger, vil datamaskinen ikke strømmen nå. Hovedkortet har et lys som går grønt når jeg kobler til strøm, men maskinen vil ikke strøm på. Jeg lurte på: -did i miss et skritt med min installere? -Kan problemet stammer fra master / slave / cs innstillinger? Den gamle stasjonen ble satt til cs, men når jeg først installerte stasjonen jeg glemte å forandre det, og det ble satt til "master". Selv når nye pioneren er satt på cs, er det fortsatt ikke strøm på. Takk! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har det effekt på med den nye stasjonen fjernet?
| |||
| |||
| Jeg skulle ha prøvd det. Dessverre vil jeg ikke kunne gå tilbake til i morgen for å sjekke. Jeg ville prøve den med den gamle stasjonen igjen, og det ville fortsatt ikke strøm på. Er det noen slags restarte, slå, eller noe som kan må endres dersom saken er åpen eller en stasjon er fjernet? |
|
| |||
| |||
| Ok, jeg prøvde å koble den nye og starter den nye datamaskinen uten harddisk. Det fortsatt ikke kan slås på. Det grønne lyset på hovedkortet er der fortsatt, men annet enn at det ikke er aktivitet når jeg trykker på power knappen. noen ideer? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høres ut som at PSU er død.
e-maskiner ble berømt for å levere PCer med knapt tilstrekkelig Acer, sin forbløffende var det fremdeles arbeider etter 5 år. Sannsynligvis passer til en ne-stasjonen har vist seg å være deathnail. Going fra minnet, tror jeg e-maskiner Acer ikke er standard størrelse og kan ha en annen mobo kontakt ..... kanskje noen andre kan bekrefte dette. Jeg hater å regne på paraden, men e-maskiner har et forferdelig rykte for å være billige og ekle .... hvis du google e maskiner klager, vil du se nøyaktig hva jeg sikter til. Where to go from here? ..... godt dersom PSU har blåst, kan den ha tatt andre deler ut med det (godt kjent på e-maskiner), så du må bestemme om det er verdt å bruke penger på, eller om det er på tide å kutte tapene og tenke på en ny PC . Hvis det er 5 år gammel, IMO er det på tide å foreta en ny investering Min System: Hjem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Takk jeg virkelig setter pris på råd! Jeg tenkte det var PSU, men egentlig håpet noen ville reagere og fortelle meg at det var en slags innfall med denne PCen, og ikke et reelt problem. Det virker som det er absolutt tid for en ny datamaskin. Jeg kan ikke tro at de ville bygge en maskin som dette. Det virker som du står fast når en ting slutter å fungere fordi hvis du erstatte det med noe ettermarkedet, går PSU ut, og psu er tilsynelatende en bisarr størrelse og ikke lett utskiftbare. Oh well, takk for hjelpen! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv å legge i et anstendig mikro-ATX PSU. eMachines, Compaq, Dell, all bruk denne funky ATX / BTX hybrid PSU type. Du kan imidlertid line up to eller tre av de skruene som er lett nok å feste den godt på plass. Ta en ettermarkedet Micro PSU vurdert på et anstendig vannbeholder, og prøve det - eller, som du sa, bare få en ny datamaskin.