mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Behöver du hjälp med skivminnesåtkomst installera, makt frågor

Reply

Thread Tools
Old 7 januari 2008, 16:20
New Member Group

Default Behöver du hjälp med skivminnesåtkomst installera, makt frågor

Hej alla, tack för all hjälp i förväg. Alla här verkar vara ganska kunnig, så förhoppningsvis någon kan hjälpa.

Min mormor har en fem år gammal eMachines skrivbordet. Hårddisken gick dåligt, så jag köpte i interna pionjär enhet som en ersättning på Best Buy. Jag Unplugged makten krackat öppen fråga, kopplas strömmen och IDA kabel från den gamla enheten och sedan placeras den nya enheten i. Allt matchas upp, även spänningen specs på nätsladden.

Trots efter vad som verkade vara bra riktningar, datorn kommer inte strömmen nu. Moderkortet har ett ljus som är grön när jag koppla in strömmen, men datorn kommer inte strömmen. Jag undrar:

-Har jag missat ett steg i installationen?
-Kan problemet bero på master / slave / CS inställningar? Den gamla enheten sattes till cs, men när jag först installerat kör jag glömde att ändra det och det var inställd på "master". Även när det nya pionjär är inställd på cs, det vill fortfarande inte strömmen.

Tack!
Old 7 januari 2008, 16:23
Administrator Group

Spelar det någon effekt på den nya enheten bort?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7 januari 2008, 17:05
New Member Group

Jag har försökt det. Tyvärr kommer jag inte kunna gå tillbaka till i morgon för att kontrollera. Jag gjorde försök det med den gamla enheten igen, och det skulle fortfarande inte strömmen. Finns det någon form av reset, strömbrytare, eller något som kan behöva ändras om ärendet är öppen eller en enhet tas bort?
Old 8 januari 2008, 10:51
New Member Group

Ok, jag försökte koppla den nya och starta ny dator utan hårddisk. Fortfarande kan inte slås på. Den gröna lampan på moderkortet är fortfarande där, men förutom att det inte finns någon aktivitet när jag trycker på strömbrytaren. några idéer?
Old 8 januari 2008, 11:25
Givargruppen

Låter som det PSU har dött.

e-maskiner var känd för att leverera datorer med knappt tillräckliga primära urvalsenheter dess fantastiska det var fortfarande fungerar efter 5 år. Förmodligen passar en ne-enheten har visat sig vara det deathnail.

Att gå från minnet, jag tror att e-maskiner primära urvalsenheter inte standardstorlek och kan ha ett annat mobo kontakt ..... kanske någon annan kan bekräfta detta.

Jag hatar att regna på din parad, men e-maskiner har ett hemskt rykte om sig att vara billiga och otäck .... om du google e maskiner klagomål, kan du se exakt vad jag talar om.

Vad är nästa åtgärd? ..... även om PSU blåst kan det ha tagit andra delar ut med den (välkänd för e-maskiner), så du måste bestämma om det är värt att lägga pengar på eller om det är dags att minska dina förluster och tänka på en ny dator .

Om det är 5 år gammal, IMO är det dags att göra en ny investering

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 8 januari 2008, 11:50
New Member Group

Tack Jag uppskattar verkligen råd! Jag tänkte det var PSU, men verkligen hoppats att någon skulle svara och tala om för mig att det fanns någon form av sarkasm i denna dator och inte ett verkligt problem. Det verkar som det är definitivt dags för en ny dator.

Jag kan inte tro att de skulle bygga en dator som denna. Det verkar som du har fastnat en gång en sak som slutar fungera eftersom om du ersätta det med något eftermarknaden, det psu slocknar och psu tydligen en bisarra storlek och inte så lätt utbytbara.

Nåväl, tack för hjälpen!
Old 8 januari 2008, 14:18
Givargruppen

Försök att på ett anständigt mikro-ATX PSU. eMachines, Compaq, Dell, alla använda detta funky ATX / BTX hybrid PSU typ. Men du kan radas upp två eller tre av de skruvar som lätt nog att förankra det ordentligt på plats. Ta en eftermarknad mikro PSU märkeffekt på ett anständigt wattal och försök att - eller som du sa, bara få en ny dator.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Grafik Problem efter Ren installation hull2000 Grafikkort & Skärmar 1 28 maj 2009 10:48
Power frågor pfoster23681 General Hardware Chat 17 6 juni 2008 05:42
Grafikkort med ström frågor? marsay001 Grafikkort & Skärmar 11 15 januari 2008 19:17
Små st. makt frågor merton123 Cases & Power Supplies 2 8 december 2007 05:58
Hårddisk och diskettstation i serise? Curly_tom Drives & Removable Media 3 12 juni 2007 10:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.