![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag har en hårddisk från en gammal dator som jag måste hitta ett yttre hölje för, men det är har jag ingen aning om vad jag söker, och varje gång jag tittar på listan över produkter någonstans på nätet jag sluta med något annat än frustration och en huvudvärk. Jag vet att jag behöver en IDE interface hägnet för vissa, så länge resten av vad jag "vet" jag har bara 50% säker på. Jag tror jag behöver en 3.5 "men jag kan ha fel. Om någon här kan hjälpa mig, snälla, jag behöver några bra förslag på vilka specifika produkter att titta på min hårddisk, eftersom jag är fortfarande en nybörjare på detta område . Och priset är en fråga också, jag vill spendera mindre än $ 40, om möjligt, men för kvalitet jag får vara beredda att sträcka som lite. Jag blir aldrig så tacksam för alla förslag. Alla och alla de info någon kan tänkas behöva om min hdd finns strax under: Hårddisken i fråga är en Seagate Barracuda 7200.7 80GB, modellnummer ST380011A. Jag har även fått en länk till manualen: http://www.seagate.com/support/disc/manuals/ata/cuda7200pm.pdf |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Denna enhet är förmodligen en 3 1 / 2 "-enhet, gjorde det kommer från ett skrivbord eller en laptop? När det gäller vad mer att söka, kommer du att ha en drive låda som har en USB-anslutning, som ni nästan trots har minst 1 USB-port på din dator, Firewire anslutningarna är snabbare, men du är inte nödvändigtvis kommer att få en anslutning för den. Jag har inte personligen haft någon erfarenhet av att använda och inhägnader, så jag kan inte kommentera vilket är bra gör bara ta en titt genom recensioner köpare gett produkten innan du köper.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Japp det är definitivt en 3.5 "IDE Drive.
| |||
| |||
| Det är bra alla utom en sak, jag har Windows Vista: P (förbannelse vista jag hatar det). Men jag vet att jag har en firewire och flera USB-portar. Jag vet mer än den genomsnittliga personen vet om datorer, men när det gäller detaljer om vissa delar, som hårddiskar jag är borta. Tack men svaret var till hjälp jag behöver bara hitta en som är kompatibel med vista. Specifik produkt förslag är fortfarande välkomna men:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De är alla kompatibla med Vista. Universal serial bus - ansluter den och slår på den och det ska dyka upp precis som en vanlig hårddisk. "Varför behöver ni en yttre" skulle vara min fråga. Varför inte bara koppla in den internt?
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag har en ganska dyr helt ny dator, och jag tvekar att öppna den för att installera den gamla hårddisk för risken för chockerande något misstag med en statisk uppbyggnad. Datorn hårddisken kom från fungerat bra fram till en dag jag Unplugged det, och jag försäkra er om jag gjorde det när det var helt fel på rätt sätt, och sedan när jag gick till ansluter den inte fungerar. Jag har aldrig ens öppnat det chassit så jag har inget sätt att förklara varför men det är moderkortet var stekt jag även försökt att ersätta det bara att hitta ersättande också fungerade inte. Hur som helst, jag behöver en extern hårddisk i alla fall, och köper en låda är billigare än att köpa en redan utrustad med en enhet. |