mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Nya gamla hårddisk

Reply

Thread Tools
Old 3 mars 2008, 11:18
New Member Group

Default Nya gamla hårddisk

Hej alla mina första inlägg.
Min gamla st fick stekt med PowerPack och blåste moderkortet och alla enheter, eller så jag trodde, i alla fall i bougth en ny och trodde att jag skulle försöka koppla min gamla hd för att se om något hände. Det fungerade enhet redovisas och jag kan komma åt filer osv
Vad jag vill veta är ...... gamla enhet har xp home på den men jag vet inte hur man loggar in på det, jag har löseord det finns bara inte logga in skärmen för att köra det på, i bara logga in på primär-enheten och klicka utforska den andra enheten för att komma åt filerna.
Om det inte är möjligt för mig att göra det i maj och formatt enheten (efter överföring av filer jag vill ha). För att göra det gör jag bara högerklicka på enheten och klicka format?
Old 3 mars 2008, 12:13
New Member Group

den andra enheten har xp hem min nya enhet har xp pro
Old 3 mars 2008, 12:19
Givargruppen

du kan
när du startar datorn nästa gång tänjer F8 om inte F10 ibland fungerar
Detta bör ta upp startmenyn
väljer enheten med din gamla o / s och tryck in, kan det starta M8 lycka
ett problem även om det kanske inte reckonise din nya m / b och vägrar att starta upp eller om den gör det kan säga att hårdvara har ändrats och att du måste ange ny nyckel för fönster att arbeta

Mitt System: redden137

Processor (s):
AMD Opteron 165 o / c
Moderkort:
ASUS a8n SLI Deluxe
RAM Minne:
2gb Corsair XMS PC3200 platium
Grafikkort (s):
8800gts o / c
Ljudkort:
Creative SoundBlaster 4
Hårddisk (s):
1x 80 GB 2x 250GB
Optisk enhet (er):
1x Sony DVD-RAM-enhet 1xphillips dv
Mål / PSU:
700w moduler psu
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
22in widescreen
Operating System (s):
XP Pro
Old 3 mars 2008, 12:25
New Member Group

Tack för det, tänk om det icke verk, kan jag bara att formatera den för att använda den som en sekundär enhet, sitt där, sin erkända etc.
Old 3 mars 2008, 12:30
New Member Group

Bara försökt att utan bara XP Pro var synlig så det sannolikt wont arbete, så hur kan jag använda det som extra lagringsutrymme (det är lika bra att ta bort allting på det, jag har räddat alla filer jag behövde).
Old 3 mars 2008, 12:37
Givargruppen

fick du att välja vilken hårddisk för att starta upp från?
Old 3 mars 2008, 12:40
Givargruppen

fick du att välja vilken hårddisk för att starta upp från?
Om du vill använda det som extra lagringsutrymme sedan formatera den, gå till min dator och se vad enhetsbeteckningen har, din diskett om u har en kommer att bli en
din första skiva kommer att vara C, sedan dina andra enheter kommer att D och så vidare, så när du vill spara något eller installerar du bara ändra desination mappen till din nya h / d brev
Old 3 mars 2008, 12:41
New Member Group

nej, välja vilket OS thats allt är det köra e,
Old 3 mars 2008, 12:47
New Member Group

försökte igen, bara oss, om jag formatt kommer jag att kunna ta bort alla filer som finns på den, inklusive OS-filer?
Old 3 mars 2008, 12:49
Givargruppen

ok det finns ett annat sätt men du måste gå in i bios och välja vilken hårddisk för att starta upp från
ok kör E nästa gång du intall något eller hämta öppna e göra en mapp
då om att ladda ner klicka på pilen pekar nedåt och välj din nya enheten klicka och mappen visas, klicka på mappen klicka på OK
Om du installerar bara ändra installationskatalog genom att klicka på knappen Bläddra bredvid där det kommer tp installera och återigen välja din nya webbplats, vissa installationer kräver att du går till den avancerade alternativ, men metoden är densamma
hoppas att detta hjälper
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem? nightstar Processorer, moderkort & RAM 4 9 november 2009 10:30
Hur man ansluter en slavej köra när det inte finns några reservdelar kontakten på hårddisken kabel? gideon112 Drives & Removable Media 1 8 juni 2009 03:21
Hjälp med Turning slavej hårddisken till Main Hårddisk Cogglesz Drives & Removable Media 1 30 mars 2009 09:28
Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. XPC465 Drives & Removable Media 1 3 mars 2009 06:46
Hårddisk problem - Varför kan inte min dator accepterar alla mina hårddiskar? Computer Spec General Hardware Chat 8 15:e sep 2006 03:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.